fredag 1 januari 2010

Röjardag **** AS/ADHD

Idag passar jag och mannen på att röja och städa lite här hemma. Jag tar i första hand städningen och mannen röjer bland en massa onödiga sladdhärvor och har också skruvat ihop klösträdet till katten.

                

Skönt med en mellandag idag där man får gå och plocka i den takt man själv vill. Sonen är borta hos stödfamiljen ett par dygn till så det är rätt lugnt. Däremot har vi äldsta sonen hemma nu med sin flickvän men det tar inte lika mycket av ens energi om ni förstår vad jag menar.

Min man tog sig en liten paus och stack iväg ut och lekte med kameran i solskenet och kylan.

I morgon ska vi åka till Falkenberg och hämta hem katten. Den hinner då se sig om i huset och installera sig lite innan sonen kommer hem på söndag. Sen får den nog inte vara ifred , har jag en känsla av. Jag ska göra iordning lite bilder till sonen på regler som ska gälla för katten. T ex att man kan låta den sova i lugn och ro när den behöver det m m.

Inga kommentarer: