fredag 22 januari 2010

Ensamundervisning idag **** AS/ADHD

I morse var det en i klassen som sa nåt till min son när han höll på med tungan på nåt sätt. Det gillade inte min son. Men han fortsatte med tungan och grabben sa till honom igen. Som bäddat för bråk, så assistenten tog in honom i det egna rummet på sidan om. Efter att ha pratat om saken så sa sonen att han ville ha alla lektioner i eget rum idag. Lugnast så kanske. Och det är ju väldigt bra att den möjligheten finns, för man undviker väldigt mycket negativa saker som annars skulle hända.

Nu ska jag strax avsluta jobbet och åka hem till min kära familj. Förväntar mig en lugn och skön familjehelg med lite mys, men även lite städning. Hoppas att det blir som jag tänkt mig, men man vet aldrig vad som händer i en familj som våran.

Trevlig helg på er alla därute!

Inga kommentarer: