tisdag 12 januari 2010

Skolstart **** AS/ADHD

Då är den efterlängtade skolan igång igen. Efterlängtad av både sonen och oss föräldrar. När vardagen får rutin igen och sonen får ha lektioner som är så väl planerade och strukturerade för honom. Sonen gick iväg glad och lite sprallig igår inför första skoldagen efter lovet. Hem kommer han - suuuur! Han smäller av titt som tätt. Jag såg med en gång att något inte stod rätt till. Vad det var fick jag inte ur honom, han har som alltid svårt att berätta och sätta ord på hur han känner sig. 

När jag tittade i kontaktboken i väskan senare på kvällen så tror jag jag hittade en förklaring.

Detta var vad som mötte honom i skolan. En lapp på bänkarna med information om en idrottsdag på onsdag! Passar inte honom alls. Förstår att han blev rörig i huvudet direkt. Kul aktiviteter kanske, men han mår ju inte alls bra av såna dagar.

Jag pratade lite snabbt med assistenten nu i morse och de skulle försöka planera på bästa sätt för sonen. Nån innebandyturnering skulle han inte vara med på alls. Helt riktigt beslut för han fixar inte det. 

Inga kommentarer: