torsdag 28 januari 2010

Vårdbidrag **** AS/ADHD

Fick brev från försäkringskassan häromdan där jag blev ombedd att snarast kontakta dem. Det gällde vårdbidraget och en efterkontroll av det. Jag fattade inte riktigt vad de ville, men när jag kollade beslutet som jag fick för nåt år sen så förstod jag att de vill kolla så det inte hänt nån radikal förändring sen det blev beviljat.

Jag fick ett beslut om ett vårdbidrag 2006 och de satte t o m sept 2011! Det betyder att det står fast i fem år, vilket är mycket ovanligt. Annars brukar de pröva om det efter i alla fall två år. Ärligt talat vet jag inte varför jag fick beslut för så lång period. Kanske förstod de att det inte skulle förändras till det bättre med de diagnoser sonen har. Nu ska de bara göra en avstämning (hoppas jag), men det är ändå lite pirrigt. Man vill ju inte ha sänkt vårdbidrag. Bidraget behövs verkligen med tanke på hur mycket som går sönder i ett sånt här hem. I morgon ska vi ha telefonkontakt för att se hur läget är för oss just nu.

Inga kommentarer: