tisdag 31 januari 2017

Trevlig lördag och "under isen"

Usch, vad svårt det är att få till nåt vettigt här just nu. Jag är lite låst i mina tankar, det finns sånt som jag inte kan prata med någon om (förutom mannen), jag kan inte ens prata med ”lillebror” om ämnet och då är det illa. Men det kommer, och tills vidare får jag ha dessa tankar cirkulerande i huvudet. Men jag hoppas att jag mot slutet av den här veckan kan reda ut vissa saker och sen göra mig kvitt detta.



Nu måste jag iaf berätta om den lyckade lördagskvällen hemma hos oss. Vi fick ju besök i onsdags av assistent Timmy som f n är lite frånvarande. Då var Turbo på korttids så vi behövde inte tänka på någon form av anpassning. I lördags fick jag ett nytt sms med en fråga om det var ok att han kom förbi. Glada över att han trivs hos oss och saknar oss så ville vi verkligen försöka, trots att Turbo var hemma. Jag pratade med Turbo och förberedde honom på hur vi kunde lägga upp kvällen med besök av assistenten, som även Turbo saknar.

Denna assistenten kan läsa av Turbo mycket bra, så vi var säkra på att det skulle kunna gå bra. En lång stund fick de ensamma i Turbos krypin och sen när det var dags för en kopp kaffe så kunde Turbo antingen sitta med oss eller dra sig tillbaka till sitt eget. Detta hade inte varit möjligt utan utbyggnaden, där Turbo nu kan vara, utan att behöva vara mitt i smeten om han inte vill.
Timmy var här ett par timmar och det blev sååå lyckat för alla parter!



Nu till något helt annat som jag eg tänkte låta bli att skriva om just nu. Men tyvärr blir jag påmind om min sjukdom rejält nu. Lite så där så jag skulle vilja svära långa haranger, men låter förstås bli, det hjälper ändå inte. Det krisar till sig och nu kämpar jag - men inte på det sätt som jag antar att de flesta av er tror..... Tackar "lillebror" för pepp ikväll och lite synvinklar som hjälper mig att tänka i rätta banor. Lite gråt, lite skratt, men min förhoppning är att jag, trots allt och så småningom, ska kunna ha med mig humor genom den här "resan". 


Innan jag slutar dagens inlägg måste jag även tacka dig, Nina, för din känslosamma ”under-isen-hälsning”! Den värmde gott i hjärtat igår. Saknar er alla GP:are! ❤

Kramar till er alla 💗