onsdag 17 februari 2016

Kul nästan jämt

Som sagt, min gårdag var helt underbar. Verkligen en återhämtningsdag! Jag hade t o m tur med vädret. Jag hade planerat in en lång och skön fotodag, eftersom jag var tvungen att hålla mig borta hemifrån, men ändå tänkt ta ledigt från jobbet. Turbo och en assistent skulle vara på hemmaplan eftersom det är lov från skolan.

Jag tog kameran med mig och åkte iväg. Igår hade jag i första hand bespetsat mig på att fota ett par svanar som jag fått veta att de bor vid en liten "pöl" (tack Kent!). Jodå, det fanns en där och den lät sig "villigt" fotas. Blev rätt nöjd innan jag åkte därifrån. Solen sken, istappar glänste vackert och fågelfjädrarna var vackert vattenkammade.



Många fotoobjekt fanns det efter vägen och jag glömmer förstås tid och rum. Turbos packning hade jag lämnat på korttids innan jag åkte så jag hade ingen direkt tid att passa. Bara mannen som saknade mig.... Men, men, mitt på dan hann jag kika in på assistansbolagets kontor också och värma mig lite. Det blev både allvarssnack (tack för lyssnande öron), asgarv, schemasnack och goa kramar där. De är bara sååå bäst därborta! ♥
I morse när de kom till jobbet fick de sig ett gott skratt när de öppnade mitt mail till dem. "Tyvärr" fick vår verksamhetschef bjuda på sig själv via en bild på honom som jag skickade, bl a till hans chef, haha. Snällt va?!? Men lite kul måste man få ha ibland, eller hur?! ☺ Jag är livsfarlig med min kamera, jag har den ALLTID med mig.... ALLTID redo att fyra av!

Ser ni hjärtat? 

Nåja, väl hemma hade jag närmare 200 bilder från dagen med mig! Härlig dag! Som avslutning fixade mannen lite mys (han är expert på det ♥) eftersom vi ändå var barnlediga. Dags att koppla av lite och koppla bort.
Idag hade vi som mål att sluta jobba kl 16, sen gymma och sen komma hem i vettig tid för att kunna utnyttja soffan som vi aldrig får göra annars. Hur gick det tror ni? Nja, vi var väl inte hemma i vettig tid, kan jag säga. Men nu blir det iaf lite slappa av.

Kram på er ♥

1 kommentar:

Nina sa...

Härligt inlägg <3
Saknarkram!