söndag 21 februari 2016

Dallrigt och skakigt

Nu får jag försöka mig på en sammanfattning av de senaste dagarna här. Det har ju blivit ett par avhuggna inlägg det sista.
Turbo har alltså varit på korttids tisdag - fredag, men med avbrott med sina assistenter på dagtid. De dygnen har nog varit ganska bra. De har pratat om att Tom kommer att sluta, så det har säkert gått in hos Turbo nu. Ibland blir vi lite osäkra på vad han tagit in, men eftersom han själv ställer frågor och för det på tal, så förstår vi att han har förstått.

Det jag skrev om i torsdags hade inget med Turbo att göra. Jag hade fått i mig något olämpligt, så jag fick en allergireaktion. Typiskt! Jag och mannen som hade tänkt sticka iväg på kvällen och träffa vänner båda två samtidigt för en gångs skull. Men, men, så kan det bli ibland.



Men gårdagen, där rann det över för Turbo. Vi kände det redan på fredagskvällen att det var något som inte stämde. Vi gick på tå i fredags och klarade oss med nöd och näppe utan utbrott. Gårdagen (lördagen) tog vi det lugnt. Jag var iväg en stund på em och träffade vänner och vi hade det mysigt och trevligt. Men sen på kvällen tog det tvärstopp för Turbo. Dallrigt, skakigt och sen kom utbrott. Han ville inte ens se på melodifestivalen - och då är det allvarligt. Jag har mina misstankar om orsak till detta, och det känns sorgligt....

Kvällen slutade iaf med att jag gick och la mig före mannen och Turbo. Händer väldigt sällan, men jag skulle upp först av oss idag så det fick bli så. Mannen fick Turbo att känna sig ganska lugn igen och de hade ett trevligt ritprat till slut på kvällen.
Idag har Turbo känts liiiite lugnare inombords även om han har tuggat frenetiskt på T-shirten under em. Så något är det som ligger och gror i honom.....



Tyvärr var jag ikväll tvungen att påminna honom om att det väntar en sak i morgon som han har svårt för, men vi måste fixa det på nåt sätt hur jobbigt det än känns.

Nu blir det snart natter här - kram, kram ♥

2 kommentarer:

strutgumman sa...

Tänker på er! ♡
Kram!!

Nina sa...

Man vill ju veta lite mer, men jag håller iallafall tummarna för att dagen ska gå bra och det som ligger och gror snart lättar.
Saknarkramar <3