fredag 12 februari 2016

Ett steg till

Åh, vad skönt det känns nu! Ett steg till är taget i det som behöver göras innan 18-årsdagen. Det kanske inte låter så stort det som blivit gjort idag, men i den här familjen är det det. Fotot på Turbo till ID-kortet är fixat!

En av assistenternas pappa kom hem till oss idag och ordnade det, smidigt och elegant. Det tackar vi för! Jag hade förstås förberett Turbo både igår kväll och i morse på att det kunde hända, ifall fotografen hade tid. Fotografen känner Turbo väl och vet hur han fungerar och Turbo känner också honom, så det var inget nytt ansikte även om de numera inte träffas speciellt ofta. Men så skönt att det gick så smidigt!

Under dagen fick jag också tag i LSS-handläggaren. Jag behövde svar på några frågor som gäller ansökan om god man, och hon behöver även skriva ett intyg. Svar på mina frågor fick jag direkt och intyget kommer med posten senare. Skönt att det går framåt!

Nu ska vi njuta av fredagskvällen med lite mys, förhoppningsvis. Kram på er!

 

Inga kommentarer: