lördag 20 juli 2013

Troligtvis avbruten resa

Vad fort dagarna går här! Men så är det när man har lite och greja med..... Jag masade mig väl iväg på cykeln till jobbet igår även om det inte alls kändes kul att sätta sig på kontoret i semestertider, men jag behöver göra det en eller två gånger i veckan och hålla efter lite. Försökte mysa lite i min ensamhet igår kväll och åt lite gott och började titta på en film. Men filmen var så tråkig så jag såg inte färdig den.




På förmiddagen idag tog jag bussen in till stan. Det tar en dryg timme innan man är framme, men det var helt ok. Direkt gick jag till turistbyrån och hyrde en cykel för 50:-. Jag behövde nämligen ta mig en bit till den affären jag skulle in på. Och för att det skulle gå snabbare så var det värt de där kronorna och cykla den biten. Tyvärr hade de inte det jag skulle ha, så det kändes surt värre!! Men, men, jag cyklade in till centrum igen och åt på Subway. Jag bara älskar deras röror som de har i bröden och det blir inte ofta tillfälle att äta dem så jag passade på. När nu mitt ärende gick fortare än väntat så tog jag snart bussen hem igen. Men jag fick en halvtimme över innan bussen skulle gå, så jag gick runt och fotade lite.

Jag upptäckte att stan är otroligt vacker!




Till på köpet så kom det ett brudpar i parken där jag gick så de fastnade de med :)




Nu har jag fått lite rapporter från resenärerna här ikväll. Det ser ut som de kommer hem vid lunchtid i morgon i stället för på måndag. Turbo hade visst råkat ut för något, men jag tror inte det var så allvarligt som de först trodde. Blev lite orolig över hur Turbo skulle klara att må dåligt på bortaplan när man vet hur arg han kan bli vid såna tillfällen.... Stackars mannen som är på bortaplan och ska fixa det ensam! Men jag fick sms för en stund sen och då hade det lugnat sig, så jag hoppas faran är över. Bara att hoppas att Turbo får sova gott i natt så kanske han är ok i morgon.

Jag har iaf provbadat poolen som mannen gjorde i ordning innan de åkte.




Det var fortfarande för kallt i vattnet då, så mannen badade inte (och inte Turbo heller). Men efter de senaste dagarnas värmebölja så var det så pass varmt så t o m jag kom i idag. Riktigt gott var det.

I morgon får jag gå upp lite tidigare än jag tänkt för jag måste ställa i ordning här hemma efter måleriet. Jag har målat den sista omgången i kväll här och det får ju inte se så där stökigt ut när Turbo kommer hem. Då går han väl i taket för att jag ställt till det.... Det räcker ju för honom att jag målat om lite....




Nu ska jag försöka mig på lite kockeri. När inte mannen är hemma så får jag ju försöka bäst jag kan själv.
Kram på er i sommarnattsvärmen ♥
PS. Måste ju tacka för att ni gör avtryck här på bloggen genom att kommentera! Det är så kul med de där orden som står där, de gör mig glad ♥ :)

1 kommentar:

Nina sa...

Ojdå, har han blivit sjuk?.. Mannen gör verkligen ett kanonjobb, men jag tycker ni är duktiga båda. Ni löser problem och anpassar otroligt bra, och ser till att saker funkar på andra ställen, som skolan, t.ex. Fantastiskt fint tycker jag ni ordnar det mest hela tiden!

Hoppas Turbo snart mår bra igen, och det inte är nåt smittsamt... Inte kul om mannen blir dålig innan dom hinner hem...

Såg väldans skönt ut med ett dopp i grytan du.

Må fint!
Kramen!!
Nina