måndag 22 juli 2013

Hemkomst och känslostormar!

Nu är resenärerna hemma igen, en dag tidigare än beräknat. Jag fick lite bråttom att måla sista lagret med färg på skrivbordet m m på lördagen. Igår (söndag) var jag uppe ganska tidigt för att ställa i ordning allt jag dragit till, det blir stökigare än man tänkt sig av att måla lite grand. Sen var jag iväg och träffade lite vänner på förmiddagen och lunchtid. Jag kom hem ungefär samtidigt med mannen och Turbo.




Någonting hände ju med Turbo på fredagskvällen, men vi vet inte vad. Helt plötsligt fick han väldigt ont i halsen och blev tjock i halsen. Som han sa iaf. Det är lite svårt att veta hur han känner det och man kan inte fråga för mycket för då leder det bara till utbrott. Mannen funderade och ringde mig och vi konfererade lite och jag ringde sjukvårdsupplysningen också. Vi tyckte väl båda att det var högst osannolikt att han fått i sig nötter, han är nämligen allergisk mot nötter, men helt säkra kunde vi inte vara. De hade fikat tidigare under dagen men varit noggranna och frågat för säkerhets skull och kakan var ok. Efter en del dåligt mående och lite ilska från Turbos sida så lättade det framåt kvällningen, men då hade hemlängtan blivit för stor så de bestämde sig för att rulla hemåt på söndagen.

Trötta var de båda två, men jag tror de hade haft skoj med många upplevelser.


Turbo fick en ny vän genom mannens barndomskamrat


Kusin och Turbo på äventyr


Rena fotoparadiset besökte de (utan mig :P)!

Det var den resan det! Och jag tror faktiskt det var den mest lyckade resan hittills, sedd ur både mannens och Turbos synvinkel.
Tyvärr fick vi ett rejält utbrott här igår eftermiddag! Man kastas tillbaka in i vår riktiga vardag med dunder och brak ganska omgående. Det blev en ordentlig känslostorm här och jag förstår att Turbo hade det jobbigt och svårt. Den ena katten rymde nämligen och det var Turbo som upptäckte det. Vi har svårt för att hitta en sele till Felix som sitter bra och som han inte tar sig ur. Det är inte det att han försöker smita hela tiden, utan det bara blir så när han håller på och leker och upptäcker världen. Han är nyfiken på allt och leker med allt!

Samtidigt som både mannen och jag behövde leta efter Felix så måste någon ta hand om och försöka lugna Turbo. Klona sig kanske?? Som tur var så hittade mannen katten efter bara några minuter på grannens tomt. Skönt det för jag vet inte hur Turbo skulle klara om katten försvann....




Idag fungerar det bättre här och Turbo känns lugnare. En skön natts sömn har han fått. Morgonen var aningen stökig men så brukar det ju vara när vi är hemma alla tre. Efter att medicinen verkat så brukar det lugna sig, så blev det idag också. Dagen har varit lugn trots att vi alla har varit hemma mesta delen av tiden. Mannen var iväg ett par timmar bara, men då undrade Turbo ideligen när pappa skulle komma hem igen.

Ha det gott i sommarvärmen, för här är det iaf hett! På återseende kära läsare ♥

1 kommentar:

Nina sa...

Ojdå, så olyckligt med Felix.. Men tur att han kom tillrätta direkt iaf.

Hur reagerade Turbo på målningen?

Kram Nina!