onsdag 24 juli 2013

Lite stökigt

Ytterligare en vacker dag har vi haft under vår semester här! Otroligt vilken sommar vi fått och vi njuter av vädret som aldrig förr. Inte för att vi sitter i solen mycket men det är så härligt att man kan gå ut och ta sig ett dopp i poolen när som helst här. Tyvärr är det dåligt med badandet för Turbos del än, men jag hoppas det lossnar. Han har alltid gillat poolen förut om åren.

I morse var det som vanligt lite rörigt här hemma. Och idag tog det extra lång tid innan Turbo landade i sitt. Det var allmänt stökigt under några timmar och så lång tid brukar det inte ta. Men jag tror det är morgondagen som spökar lite för honom då den kommer att innehålla lite ovanliga saker. Vi får se hur det går och i morgon bitti lär det kanske inte bli så lätt.... Vi måste gå igenom schemat för morgondagen en extra gång i kväll så får vi hoppas det blir hyfsat.




Nu tänkte jag spinna vidare på några tankar jag fick i Ninas kommentar igår.
Nej, jag åker inte heller ensam med Turbo på resa så där som mannen gör. Jag skulle inte heller palla med det, precis som du skriver om att åka med Sandra ensam. Skulle Turbo få ett utbrott när jag är ute med honom bland en massa folk så skulle jag stå mig rätt slätt nu när han är så stor. 190 cm tar man inte bara under armen och bär iväg..... Däremot kan jag göra små korta välplanerade besök inne i en affär här hemma med honom om jag är säker på att han är i bra balans.




Du var också inne på detta med Turbos kommentar om att skrivbordet blev fult när jag målade det i vitt och svart. Ja, det är nog en sån där kommentar som Turbo kommer med när han är orolig eller det är något som stör honom. Och ett klart störningsmoment blir det för Turbo när skrivbordet inte har sin vanliga färg när han kommer hem. Men som sagt, nu ska jag ta det lite lugnt med att måla om flera möbler i det där rummet. Det får bli några brädor i panelen nästa gång han är borta så får det vara bra så. Det måste sakta men säkert gå framåt nu, känner jag. Det får inte bli för mycket varje gång Turbo är borta.

Nu får vi nog ta och göra kväller här snart, tror jag. Godnattens och sov gott alla som är här och läser ♥

4 kommentarer:

Annelie L sa...

God natt <3

Annelie L sa...

God natt <3

Nina sa...

Hm.. Vad ska ni nu hitta på då? Man blir ju nyfiken jue! :) Hoppas allt går bra hursomhelst!
Kramar!!
Nina

mariellejohnsson sa...

Blir också lite nyfiken på vad ni ska göra.
Att göra om hemma är svårt tycker jag, man vet aldrig reaktionen.
Kramar!