tisdag 11 oktober 2011

Dålig sömn

Hann inte med nåt inlägg igår, eller orkade inte, eller en kombination av det kanske.... Jag kom i säng alldeles för sent på söndag kväll. Dessutom var jag så snäll så jag stängde inte ute katterna ur sovrummet, vilket straffar sig för mig. Jag har sååå svårt att sova när det ligger en katt på mitt täcke, hur mysigt det än är. Så länge vi bara hade Oswald så gick det bra för honom lärde vi att ligga på sin egen plats i sängen och störde inte. Men den lilla har jag inte tagit tag i än och försökt att lära honom att inte ligga på täcket. Så resultatet blev alldeles för lite sömn natten till igår.

Igår var sonen lugn och fin. Nåt litet utbrott hade han på kvällen men han var inte labil på nåt sätt utan utbrottet försvann lika kvickt som det dök upp. Jag tror de hade haft en väldigt bra och trevlig dag i skolan.


Felix och Oswald

Men sen inatt hände nåt konstigt med sonen och jag fick ännu en natt med sönderhackad sömn. Sonen mådde dåligt så jag var uppe med honom ett par omgångar. Så han och jag fick oss en oplanerad hemmadag idag. Visserligen hade jag tänkt varit ledig idag men jag hade mycket på "att-göra"-listan. Det blev inte mycket gjort på den men mysigt ändå att vara hemma tillsammans utan större krav. Tyvärr har solen visat sig till och från idag och jag har längtat ut, men varit bunden till hemmet. Då klättrar jag på väggarna när jag får den känslan. Men det kommer väl fler dagar då solen tittar fram.

Nu väntar jag in mannen som kommer och löser av mig här hemma snart. Jag ska strax iväg lite och mannen får ta hand om dusch- och läggrutinerna ikväll. När jag kommer hem hoppas jag huset är lugnt och halvt sovandes :)
Hoppas ni alla får en trevlig kväll ♥

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men då, det kanske är dags att ta tag i den där lille busen ;) så du kan sova om nätterna, eller iallafall de nätter som inte den stora busen (sonen) håller dig vaken.
Jobbigt när inte barnen mår bra, speciellt om maninte vet varför. Eller det kanske du gjorde bara att du inte skrev det?

Förstår att du klättrat på väggarna, det gör jag med om jag VET att jag måste vara inne. Av nån anledning är det lättare att stå ut om man väljer själv...
Hoppas att sonen mår bättre nu så ni får sova ordentligt inatt iallafall. Se nu till att stänga den där sovrumsdörren inatt :)
Kram vännen

mariellejohnsson sa...

Vad jobbigt det ääääär att inte få sova på nätterna. I know! Så jag skickar ett gäng kramar och hoppas det blir bättre.
Väldigt söta katter har du!