torsdag 9 december 2010

Skrämmande utveckling! **** AS/ADHD

Den här morgonen var jag beredd på att det skulle bli jobbigt. Nu gick det rätt hyfsat ändå, sonen var väldigt stirrig och stökig men inga utbrott och då går det ju an. De ska nämligen ha innebandyturnering hela skoldagen. Sonen är inte med på det utan han gör egna saker efter sitt eget anpassade schema med assistenten i lugn och ro.

Sen brukar de gå och titta på finalen så han får se den iaf.

I natt har jag sovit väldigt dåligt, så idag är jag trööött. Satt faktiskt uppe halva natten och letade igenom bloggen efter ett visst inlägg....Sen var jag tvungen att skriva ner lite anteckningar som gäller kommande mötet med högstadierektorn + skolchefen. Gäller att vara väl förberedd! Nu har jag taggat upp ordentligt till i morgon. Men när man blickar tillbaka så ser man vilken skrämmande utveckling det blivit av det här, det som såg så bra ut från början. Vill ni se en sammanställning av vad som hänt?!

  • Möte 1:  ht -09  På detta möte fick högstadierektorn en hel del info om hur sonen fungerar.
  •  Möte 2:  11 nov. -09. Här får rektorn en "Måste-lista" av oss som hon önskade. Där framkommer vad som måste till för att sonen ska klara av skolan.
  •  Möte 3 - 5 maj-10. Rektorn ger besked om att "det skulle inte gagna min son att gå på den ordinarie högstadieskolan" utan vi skulle börja se oss om efter ett annat alternativ. Då pustar vi ut - hon har förstått situationen!
  • Telefonkontakt:  20 okt -10. Rektorn har fått reda på att vi fått ekonomiskt avslag från socialtjänsten. Då blir specialskolan för dyr så då backar rektorn från sitt tidigare beslut! Nu ska sonen in på ordinarie skolan iaf! Grrr!!!
  • Möte 4:  16 nov -10. Vi visas runt på högstadieskolan för att se hur den fungerar. Sen ska vi gå hem och fundera.....jag behöver inte fundera över det, jag har min uppfattning klar!

    Det som slog mig när jag blickade tillbaka är vilken lång tid vi hållit på med detta och ändå inte kommit nån vart. DRYGT ETT ÅR har gått sen första mötet, och vi är tillbaka på ruta ett igen! Är det så konstigt att man kopplar in skolchefen då?!

    Nu har jag iaf träffat enhetschefen för korttids idag och vi har ventilerat lite, så jag känner mig lite lugnare - för jag får ju säga att det är en aning pirrigt. Vi har ju ingen aning om vilket bemötande vi får från skolchefen.

    Nu har sonen kommit hem från skolan och det står i kontaktboken att dagen varit orolig... kunde tro det när det inte är vanliga lektioner på schemat... Återstår att se hur eftermiddagen och kvällen blir här hemma.

Inga kommentarer: