torsdag 2 december 2010

Extra person i huset **** AS/ADHD

Sonen blev väääldigt trött ganska tidigt på kvällen igår. Han klagade lite på ont i halsen och ville inte ha nån kvällsmat, han åt lite frukt istället. Jag bävar för att en förkylning eller nåt är på gång. Själv sa han att han inte ville bli sjuk innan fredag för då har de historieprov som han vill göra. Han tycker det är tråkigt att få göra prov i efterhand. 

I morse kom han upp tidigt ur sängen och var redan uppe när jag vaknade till. Pigg och glad var han, men jag anar lite tjockhet i halsen och näsan hos honom men han visade inga andra symptom. Han åt och var glad så han åkte iväg till skolan som vanligt.

Vi har inte tid med sjuka här hemma nu. Till helgen är det korttids och jag och mannen ska bort och både tåg och hotell är bokat. Bara att  hoppas att det ska fungera som vi tänkt.

Efter fritids idag åkte jag och sonen in till stan och hämtade den äldre sonen som kom med tåg/buss. Han ska vara här över helgen eftersom en av hans gamla kompisar har inflyttningsfest. Tyvärr får vi ju inte träffas så mycket, vi hade redan bokat vår lilla tripp när vi fick reda på att han skulle komma hem denna helgen - lite trist :(. Nu sitter brorsorna i soffan och spelar Wii - mysigt.

Nu får vi se hur morgonbestyren funkar i morgon. Sonen kan bli lite störd av att vi har en extra person i huset, men jag hoppas det går bra.

Inga kommentarer: