lördag 25 december 2010

Ledigheten rullar vidare **** AS/ADHD

Gårdagen avlöpte rätt hyfsat trots allt. På em fick sonen för sig att han skulle leka med min kamera, ta fram stativet och ha den inställd på längre tid. Visst kan man göra mycket kul med det! 

Nu har han fått lov att vara uppe lite längre på kvällarna, men eg. blir han för trött. Lätt hänt att det blir utbrott vid läggdags då. Det blir en jättesvår balansgång för humöret kan vända blixtsnabbt.

I morse lyckades vi med lite morgonmys och avbröt det innan det inte funkade för sonen längre. Så skönt när man slipper bråk, speciellt på morgonkvisten. Igår kväll hade jag gjort i ordning ett schema för den här dagen. På schemat såg sonen tydligt vad han behövde göra under dagen (ex. dusch och hårtvätt) och även vad jag hade att göra. Tror abslolut att han känner sig tryggare när han vet vad jag håller på med också. Mina måsten får jag ju naturligtvis springa emellan med när han har lugnperioder. Klockan blev sen vid 14-tiden innan han kom på att det faktiskt var lördag = lördagsgodis! Som tur var hade jag laddat upp med det så då var det bara att ta fram. Man blir ju lite dagvill när det är extra helgdagar och sånt.

Efter att jag bäddat i ordning gästsängen till äldsta sonen, dammsugit och torkat golven, så gjorde vi - eller rättare sagt, jag - ischoklad. Den gör jag på mörk choklad 70% kakao i stället för blockchoklad. Jag är nämligen en chokoman av stora mått!

Nu ska jag och sonen strax klä på oss och åka och hämta äldsta sonen i en grannstad några mil bort. Han kommer med Swebus och de stannar ju inte överallt. Sen blir det lite tacosmys ikväll är det tänkt.

Inga kommentarer: