söndag 29 november 2009

Shopa-dag i stan **** AS/ADHD

Egentligen skulle jag behövt vara hemma och röja lite idag. Men jag blev shopa-sugen så jag och mannen åkte in till Borås några mil härifrån. Jag jobbade hemifrån en stund på förmiddagen innan vi åkte.

Vi köpte bl a en sänglampa till sonen som ska skruvas fast på väggen. Just nu har han en golvlampa bredvid sängen som egentligen ska stå i gästrummet. Jag är lite rädd för att ha en golvlampa i sonens rum. Dels för att han kan välta den vid utbrott och dels för att han kan glömma att stänga av den innan han somnar och att den kan välta i sängen på natten. Allt kan hända när man har ett barn med AS/ADHD. Man måste alltid tänka på säkerhet och risker.

Köpte också en vinterjacka till sonen. Han växer något kopiöst just nu och kommer växa ur den jackan han har nu innan vintern är slut.

Vi köpte också en personvåg som mäter både det ena och det andra. Det var lite för skojs skull som jag fått för mig att jag ville ha en sån.

Vi åt lite gott och sen gick vi på bio innan vi åkte hem.

Inga kommentarer: