söndag 15 november 2009

Milstolpe i sonens liv **** AS/ADHD

Det blev lite struligt med tiderna idag p g a en liten miss om att tiden för hämtning på korttids blivit tillfälligt ändrad. När jag kom hem med sonen så behövde jag åka och hämta mannen några kilometer hemifrån. Jag och sonen hann vara hemma i tio minuter. Sonen hade ingen lust att ge sig iväg ut igen. Jag sa att han fick gärna vara hemma den stunden. Det ville han egentligen inte heller, men han ville absolut inte ut och åka. Han har aldrig i hela sitt snart 12-åriga liv varit hemma ensam. Men jag sa att vi kunde prata i mobilen under hela tiden som jag var borta, ifall han ville vara hemma. Sen satte han på TV:n och sa att jag kunde åka ensam.

Innan jag åkte satte jag timstocken på 20 minuter. Inom den tiden sa jag att vi skulle kommit hem. Det tar ungefär en kvart fram och tillbaka.

Allt gick bra, han satt i soffan och såg på TV fortfarande när vi kom hem. Hoppas att detta kan bli början till att han kan vara hemma ensam i alla fall för en kort stund.

Inga kommentarer: