fredag 13 november 2009

Fredag igen! **** AS/ADHD

Då är det fredag igen och jag jobbar som vanligt hela dan till sena kvällen. Tog mig en timmes ledigt på förmiddagen för att åka till frissan och klippa mig. Har inte ens haft tid att klippa mig på jättelänge p g a den här olyckan med min arbetskamrat så jag fått jobba så mycket. Insåg att det bara var att boka en tid och smita från jobbet för att få det gjort.
Jag tyckte den här tavlan var så käck. En lokal konstnär gav den till frissan när hon öppnade sin salong för många år sen. En påminnelse till henne att hon inte skulle klippa öronen av sina kunder :-)


Igår eftermiddag och kväll var sonen helt underbart go´ som han inte varit på länge. Man ser verkligen vilken betydelse det har för honom att det inte inträffar den minsta lilla incident i skolan som rubbar hans balans. Igår hade det tydligen varit en helt normal dag utan extra inslag. Så skönt! Det har varit utbrott titt som tätt nu, tycker jag och man blir sååå trött på dessa explosioner för minsta lilla. Men igår hade vi det mysigt tillsammans, spelade kort m m. Inget utbrott!!!
Direkt efter skolan idag så körde mannen honom till korttids där han ska vara över helgen. Idag och i morgon jobbar den killen som vi haft några gånger som avlösare hemma och som jag hoppas det blir fortsättning med. På söndag skulle en annan ung kille jobba. Tror det blir bra. De blir ju kompisar på ett annat sätt än han blir med övrig personal.
Trevlig fredagkväll till er alla!

Inga kommentarer: