lördag 6 augusti 2016

Jag börjar om!

Gårdagskvällen blev en helt fantastisk kväll! Inget utbrott och det kändes helt underbart! Det går nog inte att föreställa sig hur skönt det var, när vi haft så mycket utbrott här den sista tiden. Natten blev också lugn. Sååå härligt!

Dagen idag blev min, mest hela dan. Det var planerat så. Jag var först iväg och träffade några vänner på förmiddagen. En mysig stund!

Vid lunchtid åkte jag iväg ca fem mil. Som på ett bananskal hade jag halkat in och blivit hembjuden till en som hade en träff som passade mig utmärkt. Inte en kotte kände jag, inte ens hon som bjudit in mig. Men ett gemensamt intresse förde oss samman. Jag har tänkt att sätta fart på min hobby jag hade tidigare, innan livet i diagnoslandet tog över allt. För några veckor sen bestämde jag mig för att nu är det dags igen att börja om på nytt! Såg ju en ljusning i vår sits, men tyvärr har det ju gått lite bakåt igen, det senaste. Men nu satsar jag iaf, så får vi se hur det går.

För ca tio år sen, la jag av med hobbyn - att samla på hoyor, en krukväxt (porslinsblommor) som det finns en hel massa sorter av. Jag tror jag hade ca 140 stycken som mest. Nu har jag ca tio kvar och de har överlevt alla år utan någon skötsel alls från mig. På något sätt inbillar jag mig nu att tiden är kommen då jag ska hinna sköta dem igen, eftersom vår plan är att utöka assistansen. Att samla hoyor var ändå en hobby jag mådde bra av, läkande och avkopplande.

En efterlysning av en viss sorts Hoya på nätet, gjorde att jag blev inbjuden till hoyaträffen i em. Trevligt och mysigt var det att träffa 15-20 hoyatokar! Och vi gick nog alla hem med några nyförvärv, nöjda och glada. Den trevliga värdinnan hade en hel del, minst sagt!

Det blev en dag med energiladdning och jag fick koppla bort detta med utbrott och vara på helspänn. Tyvärr hann jag inte vara hemma länge förrän det brakade loss igen - internet laggar! Sååå surt! Turbo mår verkligen inte bra av att ha det så här, så vi måste omgående hitta en lösning.... på något sätt....
Kram, kram!

 

2 kommentarer:

strutgumman sa...

Kram! Och fina bilder som vanligt! ♡♡♡

Supermamsen sa...

Vad glad jag blir av att läsa att du har fått tid att rå om dig själv. ❤
Låter som ett härligt intresse!
Hoppas du framöver kan hitta mer egen tid.
Varm kram!