söndag 28 augusti 2016

En kortis med bilder

Här kommer en kort och snabb sammanfattning av min och mannens helg. Turbos helg har jag inte koll på i nuläget. Jag och mannen tog en snabbvisit till huvudstaden och till äldste sonen Charlie med familj. Ville fira dem lite extra....

Men först lite Othellospel med Charlie. Jag satsade med ett leende, men vann förstås inte mot proffset.

En vandring genom Stockholmsnatten är ju ett måste när man är där!

Den där bilden kostade lite ansträngning att fånga. Fick klättra lite, men med lite handräckning från mannen så lyckades jag ta mig upp på ett rätt högt elskåp. Väntade mig bara att få höra sirener och blåljus... Hade jag inte klättrat så hade jag inte fått med ledningen med de hängande skorna....

 

En av kvällarna gick vi på finrestaurang med son, sonhustru och barnbarn för att fira lite! Italienskt och lyxigt som man får ta till när det är något extra. På bilden syns min efterrätt med en limoncello, som för mig är ett måste när vi för en gångs skull besöker denna restaurang!

 
Sena kvällen avslutade vi med att träffa kära goa vänner över en drink. Jag hade inte träffat dem sen vi var till Skottland tillsammans. Härligt att kunna slappa lite med nära och kära!
 
Sitter på tåget på väg hem nu och är glad och nöjd över att resan blev av. I torsdags kväll undrade jag skarpt på hur jag skulle lyckas ta mig iväg efter de två turbulenta dygnen jag haft. Hjärnan var i lite smått kaos och orken tröt, men på nåt sätt så kom vi iväg iaf. Jag missade "bara" ett par grejer att få med i packningen, annars var allt bra. Jag är inte knusslig så det fick lösa sig ändå, så njutningen av resan har inte dämpats av mina missar.
Kram på er!