lördag 23 april 2016

Mycket som händer

Vad härligt det känns att må bra igen utan en massa akuta grubblerier i hjärnan! Idag har jag känt mig riktigt glad och som vanligt igen - äntligen efter en del veckor då det tjorvat lite. Men obs!! ingen depression el dyl. Det har varit annat som spökat.... Är evigt tacksam för den/de som hjälpt mig ur detta på olika sätt. Till på köpet har jag och mannen haft en underbar dag idag i vitsippebackarna, men återkommer om detta om jag hinner i detta inlägg.



Tyvärr är det mycket för oss nu, det är mycket som händer och mycket som jag och mannen måste hinna med på kort tid. Vi försöker beta av så smidigt som möjligt och inte stressa upp oss för mycket.
Dessutom har vi lite annorlunda saker som måste in i assistansschemat de närmaste veckorna eftersom dygnen kommer att innehålla lite annorlunda saker som avviker från vardagens rutiner. Vi måste göra det bästa av det för Turbos skull så han ska känna sig så trygg och säker som det bara går när saker inte är som vanligt. Jag och Kent (mest Kent) har suttit och knåpat lite så jag tror vi fått ihop det på bästa sätt. Men det är mycket som ska stämma.

Bygget (bostadsanpassningen) går framåt med stormsteg, även om det i vårt tycke gärna hade stått klart för länge sen. Oj, vad vi drömmer oss framåt nu, då vi ska få inta vårt hem igen och leva någorlunda som standardfamiljer gör - dvs vara hemma i vårt eget hem som vi vill och slippa fly fältet var och varannan dag då utomstående assistenter är hos Turbo.
Här kommer lite bilder från det senaste som hänt med bygget:

Kabelhärvor till elskåpet ☺

En del av panelen är på plats


I fredags morse vaknade jag av att lastbilen med isolering till taket kom. 

Som sagt - det händer grejer varje dag och det går stadigt framåt.

Dagens händelser redogör jag för i nästa inlägg, men kan berätta att jag och mannen njutit hela dagen ute i vacker natur och lite annat.

Kram på er ♥


1 kommentar:

Nina sa...

Fantastiskt härlig läsning, att du känner dig glad och det går framåt. Hoppas ni hinner det ni ska...

Hur går det för Turbo med bygget?

Kramen! <3