söndag 25 oktober 2015

Myshelg i Stockholm!

Helgen är snart över och jag och mannen har varit i Stockholm och hälsat på vårt barnbarn. Ja, ok då... vi har hälsat på hennes föräldrar också såklart! ;) Men jag får erkänna att det var slitsamt innan vi kom iväg. Vi hade inte mycket tid hemma och att hinna fixa matlådor till Turbo, packning till Turbo, packning till oss själva och samtidigt lämna hemmet i vettigt skick eftersom det rör sig folk i huset när vi är bortresta, det var nästan omöjligt att hinna med. Slitna var vi redan innan så det var knappt jag orkade iväg. Missförstå mig nu rätt - självklart längtar man efter sitt barnbarn och vill eg inget hellre än att vara med henne hela tiden. Men när orken tryter så vill man bara lägga sig ner och bara vara hemma.
Men vi hade bokat tåg m m, så vi gav oss iväg med andan i halsen. Men vilket trevligt veckoslut vi fick!! Eftersom vi var trötta redan innan, så hade vi inte bokat upp oss på en massa utan vi tog dagen som den kom. Det enda vi hade bokat i förväg, var ett spa under tre timmar. Åh, vad det gjorde gott!!!
Den avkopplingen var ju precis vad vi behövde! Bara jag och mannen i en egen avdelning och det fanns inget som stressade oss eller som pockade på vår uppmärksamhet. I det där badet slappnade vi av fullständigt och i hela kroppen. Värt varenda minut!
Sen hann vi med långpromenader med Charlie och vårt barnbarn Vera (fingerade namn på båda förstås). Ett härligt höstväder hade vi och lagom temperatur.
Massor med vackra vyer fanns det naturligtvis att fota under promenaderna.... (erkänner skamset att foten inte mådde bra av detta, men det gjorde kameran).
..... och en hel del mys med underbaraste Vera...

Vartefter vi kände att vi hade ork och lust så kontaktade vi några vänner för att se om de var lediga. Jodå, det blev ett besök på restaurang Kvarnen med bästa B&M, helt spontant sådär. Härligt med okonstlade vänner som kan kasta sig iväg för att träffas helt apropå!
Där smed vi lite planer tillsammans med dem och det blir spännande att se hur de väljer att göra. Vi skulle så gärna vilja göra en kommande resa tillsammans med dem, men de hade eg andra planer för den perioden då vi vill åka, så vi får se.

Igår em köpte jag en blomkvast och längtade efter att få träffa en annan mycket god vän.
Eftersom hon inte mår så bra, ville jag helt enkelt överraska henne med ett spontanbesök så hon slipper känna någon press på sig. Jag och mannen letade oss fram till där hon bor, vilket inte var så lätt. Denna bilden tog jag efter "vägen" dit när vi irrat bort oss i nån skog i Stockholm. Ja, ni läste rätt! Detta är i Stockholm! Och inte fick vi nån vidare hjälp av skyltarna heller!!
Nedersta skylten: "Följ inte efter mig. Jag är också vilse!"

Väl framme så var det värt all möda att ta oss dit. Den spontana och hjärtliga glädje som min goa vän visade över att se oss - det var så underbart att se och känna! Puss och kram finaste Å! Vi skulle nog kunna krama ihjäl varann! ♥ Detta är en vän jag fått via diagnoslandet och det blir djupa band, kan jag säga!
Även om det är tröttande att vara borta från hemmet, så gav denna resan en massa glädje och energi. Jag är glad att den blev av! Liiiite dåligt samvete har jag över att jag inte träffat R, men det får bli nästa gång hoppas jag.

Kram på er alla! ♥ ♥ ♥

1 kommentar:

Nina sa...

Hahaha, passande skylt ni hittade när ni irrade ;) Är det samma Å som jag tror? *avis* <3

Hur bra som helst att ni inte hade bokat upp en massa för en gångs skull. Ni lär er... ;) Det där spat ni var på lät fantastiskt härligt! Och jag gissar att "Vera" med familj gav en del energi också :)

Kramar om!