torsdag 24 september 2015

Bygglov sökes

Idag har vi fått hem en Turbo som varit på korttids ett dygn. Ett mycket lyckat dygn verkar det ha varit. Trots att mamma missat lite i packningen.... Jag kände igår att det var något jag hade glömt, och mycket riktigt så stämde det. Valle ryckte ut och rättade till mitt misstag, så det löste sig bra för dem. Men jag fick veta av Turbo när han kom hem att han var lite sur på mig.... Lite avreagerning, men sen blev det lugnt och det har varit lugnt efter det sen. Så nu hoppas jag att han är på väg ner och landar igen efter sin period då han inte mått bra. Vi kan ju alltid hoppas på det!

Den här dagen har varit lite spännande! Vi hade två viktiga möten inplanerade och vi visste väl inte i förväg hur de skulle avlöpa. Det första mötet på förmiddagen hade med bostadsanpassningen att göra. Vi behövde gå igenom en hel del detaljer om vad som ska ingå och vad som inte gör det. Även ritningen på utbyggnaden ska färdigställas och spikas. En hel massa grejer gick vi igenom, och ändå kom vi på en ev ändring det sista vi gjorde innan vi skildes åt.... Ja, det finns att spåna på och vi får inte göra något hastverk, utan det måste vara väl genomtänkt så det blir en hållbar lösning.



Det roliga är att Turbo känns tänd på den här idén. Vi har förstås involverat honom så gott vi kunnat så han har god tid på sig att smälta och ta in vad vi planerar framöver. Tyvärr går planerna inte så fort framåt som vi hade önskat, men så är det väl alltid när man väntar och längtar efter något. Men jag höll på att baxna när jag fick reda på hur lång tid det första steget kommer att ta! Det första vi ska göra så snart ritningen är färdig (förhoppningsvis i slutet på nästa vecka) är att söka bygglov. Men att få svar på det tar minst tio veckor!! Innan dess kan vi inte ens ta in offerter på bygget. Mäkta frustrerande att det ska ta sån tid när vi är i så stort behov av den här anpassningen! Tålamod övar vi på under tiden.....

Det andra mötet då?? Ja, det redogör jag för i nästa inlägg om inget oförutsett inträffar. Kul va?? ;) Nu har jag lite annat att stå i, så ni får ge er till tåls.
Kram, kram! ♥

Inga kommentarer: