tisdag 10 februari 2015

Uppryckning!

Nähä, gott folk, nu får det bli uppryckning här!
Jag fick några irriterande tankar i huvet förra veckan som inte ville släppa, och igår höll det på att rinna över. Jag var helt enkelt tvungen att ta tag i dem idag, eftersom de inte släppte frivilligt. Så idag fick det rinna över och jag tackar K för att du tog dig tid att lyssna och försökte räta ut de frågetecken som gick att räta ut och för att du återigen snällt agerade slasktratt! Nu ser vi framåt med ett positivt tänk. Du gör ett otroligt gott arbete på alla håll och kanter!



Här har sportlovet satt igång och det flyter på som det ska. Turbo har fritids när jag jobbar och det funkar, som ni vet, numera väldigt bra.
Valle jobbar intensivt de första dagarna och Turbo är nöjd och belåten. Idag efter fritids hade jag lovat Turbo en rejäl omväg hem - han gillar ju att åka bil. Men det blir lite trubbel om man gör en sak en gång - det blir lätt en vana. Vi får se om jag lärt honom någon ny vana eller om jag lyckats få honom att förstå att det är en engångsföreteelse.... Kanske är jag för blåögd här (fastän jag har gröna ögon).... hmm.....

Under vår långa bilfärd hemåt, fick jag ändå min fotoabstinens stillad, iaf lite grand. Turbo gillar inte att jag stannar här och var, tar fram kameran, vevar (fast vevar gör man ju inte längre) ner rutan och fotar. Ett par rådjur fick jag plåta på nåder!



Förra veckan ringde jag iaf habiliteringen och pratade med den suveräna sjukskötaren där. Jag behövde medicinpåfyllnad till Turbo och samtidigt frågade jag lite om bostadsanpassningen vi funderar på. Han skulle ta upp det i teamet när de har möte och sen får jag se vad som händer. Antagligen blir jag uppringd av en arbetsterapeut. Men jag funderar på om jag ändå ska ringa den på kommunen som har hand om bostadsanpassning medan vi väntar på hab.... Det dumma är ju att vi skulle behöva bolla lite med idéer eftersom vi inte är helt säkra på vad som blir bäst.

Om/när bostadsanpassning är färdig är det tänkt att vi ska försöka jobba på att kunna vara hemma under tiden som Turbo har assistenter här. Men vi behöver få lite stabilitet bland assistenterna först och där står vi just nu också och stampar. Men det ska säkert bli bra så småningom bara vi kommer vidare.


Jag stoppar skrivandet här för idag, men mer kommer en annan dag, förhoppningsvis i morgon! Kram på er alla därute! ♥

Inga kommentarer: