fredag 5 juli 2013

Sådärja!

Ja, sådärja, då är Turbo äntligen lämnad på korttids idag! Han har verkligen längtat dit och nu äntligen får han träffa sina personalkillar som han gillar. Morgonen här gick ju sådär. Han valde igår kväll att han skulle duscha idag på morgonen i stället för i går kväll. Nu blev det liiiite sent i säng igår, så han var förstås trött i morse. Men till slut kom han in i vattnet och fräschade till sig.

När vi väl skulle klä på oss och åka så skulle han ju bara..... och det där "bara" var något i mine craft som absolut måste fixas på stört!! Det var något som någon skulle göra snart och innan dess måste han ha fixat något..... Ja, jag begriper inte hälften, men det jag förstått är att det inte är bara att slå näven i bordet och säga STOPP, för då har man världens största utbrott i hemmet! Det ville jag undvika.




Jag tyckte själv att jag var väldigt duktig (får man skriva så??). Men många gånger så kör man på och stressar honom, vilket aldrig funkar. I morse andades jag djupt, mycket djupt, tog och sms:ade personalen där jag skrev att vi blir tyvärr lite sena. Jag förstod att det var viktigt för Turbo att verkligen få det där gjort som han sa. Och vi klarade oss utan utbrott! Jag lämnade en glad och något sprallig kille till Axel på korttids. Bara att hoppas att de nu får en fin helg, Turbo och de som jobbar med honom.

Angående bilden på inlägget igår med mitt "dukade" bord, så javisst Nina, det var till fotbadet jag hade olivoljan. Jag brukar ha i olivolja och grönsåpa i vattnet - det är grejer det! Tyvärr blir det inte så ofta jag har tid till det, men härligt när det blir av.

Nähä, nu har jag annat att stöka med så hejhopp, så får det bli! Kramisar i massor i sommarregnet ♥

2 kommentarer:

Nina sa...

Skönt att Turbo mådde så bra att han kom iväg idag. Både för honom och för dig :)
Ha en fin helg!
Kram Nina!

Lena sa...

Vad sköönt att han kom iväg trots att det var lite Minecraftgrejor som skulle baras först. Då antar jag att du får en helg att vila hjärnan på nudå!
Stor kram och så måste jag ju säga; det var nog bland den vackraste bild jag sett på en tulpan. Helt outstanding! Så vackert!
KRAM KRAM KRAM <3