tisdag 27 september 2011

Febrigt och lugnt

Det känns som jag fortfarande går omkring med ett "fånigt" leende efter den trevliga helgen som gick, då jag fick träffa ett par bloggvänner. Man får speciella band till varandra när man lever i Diagnoslandet. Man har en förståelse för varann som är näst intill omöjlig om man inte lever med diagnoser. Man förstår läget så väl....




Ja, ja, nu är det vardag igen och det rullar på här. Inget utbrott blev det igår kväll som jag trodde det skulle bli efter den förändringen som blev i skolan igår. Sonen tog det förvånansvärt bra - skönt! Fick ett par frågor på vad det var, och visst hade det med datorerna att göra...
Idag har det också varit lite annorlunda en stund på skolan. Personalen var bort och fick lite handledning, men då kom personalkillarna från korttids dit i stället. Så tack vare att det är kända ansikten runt sonen hela tiden så har jag en lugn son idag också!

Idag har jag inte gjort många knop här hemma. Lite febrig och hängig. Sällan jag är sjuk men idag tog jag tillfället och tog mig lite ledigt och har bara slappat hela dan. Så skönt! Få se hur jag gör i morgon. Ska sanningen fram så har jag väl öppnat jobbmailen och svarat på ett par mail, men inte mer.




Sen har jag ringt till en av cheferna i kommunen ang det brev jag publicerade häromdan. Tänkte jag skulle göra mitt för att försöka hjälpa mamman så gott det går. Jag ringde den chefen för att få lite tips och råd att förmedla. Personen jag pratade med var den person som stöttade oss i vår kamp när det gäller skolan inför detta läsår (7:an). Det borde finnas såna här eldsjälar i varje kommun - eldsjälar som brinner för barn med NPF och som verkligen vet vad de behöver för att de ska må bra. Oj, vad glada vi är över att hon har funnits för oss när vi som bäst behövde det! Tyvärr är det nog så att man som förälder står sig ganska slätt inför de som har makt att besluta om resursskola eller inte resursskola. Men jag önskar den "förtvivlade mamman" stort Lycka till!

Nu är det dags att ta tag i några sista kvällsbestyr. Kramar till er alla ♥

Inga kommentarer: