måndag 12 september 2011

Fotomara och autografer

Här sitter jag och har tankarna på helt andra saker... men jag ska försöka göra en tillbakablick på helgen som gick. Sonen var på korttids och jag och mannen var med på fotomaraton på lördagen.

Om vi börjar med sonens strapatser så var han och T från korttids till djurparken på lördagen. Jag blev ju lite bestört när jag slog upp tidningen på söndag morgon och läste att djurparken haft 15 000 besökare under dagen! Mitt i folkvimlet fanns min son med sin korttidspersonal.... Anledningen till att det var en sån extrem masstillströmning var att fotbollskillarna i Elfsborg var där och skrev autografer och visade upp sig.




Det var tredje året i rad som sonen var där. Han är varken intresserad av djuren eller av fotboll, men är det tradition så är det.... Men han tycker det är kul att träffa killarna i fotbollslaget iaf.
Vad jag förstår så hade dagen varit bra, men sonen var nog en aning trött sen och det är ju förståeligt!

Jag och mannen åkte också in till stan och försökte fixa fotomaran på bästa sätt ;) Det var andra gången vi var med på detta och man blir lika chockad varje gång man får de tio temana i handen! Dessa teman var det i år:
  • Sportig
  • Grön
  • Lockande
  • Trådlös
  • Upp och ner
  • Speglingar av Borås
  • Kropp/Kroppar
  • Korsning
  • Kontakt
  • Vän/Vänner
Jahapp! Sen står man och kliar sig i skallen ett tag, vad gör man av detta?? Det är liksom inte så enkelt som att leta på en kontakt så har man fixat det temat. Många tar nog en bild på en kontakt så det gäller att sticka ut med ett eget fyndigt tänk. Man springer runt som en yr höna och har noll koll ett bra tag. När nån timme har gått så växer det fram mer och mer. Till slut har man fått ihop tio bidrag som man kan lämna in. (Man får bara lämna in en bild/tema.) Jag hade två bilder att välja på när det gällde Trådlös, denna valde jag bort:


I första läget tänkte jag på trådlös teknik, men sen gick mina tankar över till att inte ha en tråd på foten i det här fallet. Detta är en staty som ligger utanför högskolan vars fötter ser helt groteska ut. Men mitt val föll på nåt som varken har med trådlös teknik eller trådlös på kroppen att göra.....

Det fanns andra teman som föbryllade också. Vän/Vänner (och även Kontakt) hade jag en idé om att få till två stycken som hälsar på varann, men då hade jag behövt hjälp av två personer så det blev inget med det. Speglingar av Borås, där såg jag en bild framför mig i mitt huvud men det fick jag inte heller till. Jag hade velat fota en skylt där det står Borås på och som speglar sig i ett vattendrag.... men hitta det då!! Nej, det fick bli nåt helt annat. När jag kände mig mätt på tävlingen så blev det några bilder där jag bara lekte med kameran.




Ja, ja, det går som det går. Både mannen och jag känner att vi inte har en suck, men kul är det iaf. Jag har en bild som jag tycker sticker ut bland mina och det gäller temat Vänner, men det är det säkert många fler som har....

Inlägget idag började med att jag har tankar på annat håll. Har en stor grej som behöver lösas. Och med tanke på det så fick vi ytterligare ett bevis på vilken underbar och fantastisk personal sonen har på korttids! Pratade med en av killarna idag. Tänk om alla NPF-familjer kunde få ha såna här exemplar.... kloning, kan det vara nåt?? Ingenting verkar vara nåt problem för dem, allt går att lösa. Detta var ändå mycket större än vanligt och på ett helt annat plan än de är vana vid. Nu gick det att lösa till hälften denna gången pga en bokad utlandsresa för deras del, men viljan fanns där mer än väl. Återkommer om vad detta gäller vid ett senare tillfälle. Jagar vidare för att få ihop pusslet lite....
Kramar om er läsare i flykten ;) ♥

2 kommentarer:

Annelie L sa...

Lycka till på Fotomaratonen, ska hålla ögonen öppna när vinnarna presenters i BT. Det är alltid lika kul att se hur folk har tänkt och fått till det på de olika temana.
Jag gillar den där statyn utanför Högskolan, jag tycker den ser så härligt avslappnad ut....
Som sagt Lycka till !!!
Kram Annelie

Anonym sa...

Det där med fotomaraton låter så otroligt kul...jag är verkligen avundsjuk, men man skulle ju kunna vara ett gäng som gör nåt liknande tillsammans. Man kan ju skriva ner ett antal teman och så dra fem teman per månad och sen visa upp det och vlja ut ett i varje tema...himmla kul idé!!!
Jag hoppas verkligen att det går att lösa det där du håller på att rodda i, inte för jag vet till fullo vad det gäller, men det låter onekligen som nåt spännande :)
Jaa du, nog är jag avundsjuk på era killar på korttids. De verkar vara helt underbara.
Skönt att det hade funkat trots mängden besökare på Djurparken med sonen. Junior är inte heller så intresserad av att titta på djur, men går gärna på djurparken ändå.
Jag ska hålla tummarna för att det ordnar till sig med resterande dagar på ditt "dilemma"...
Stora kramar och tusen tack för att du finns och att du är den du är...
Lenaeff
P.S. Jag hoppas att vi får se dina tävlingsalster så småningom :) D.S.