lördag 2 april 2011

Utflyktslördag

Fredagsmyset igår gick faktiskt bra här hemma hos oss. Vi avslutade dagen med ett brett leende på läpparna alla tre! Humöret var alltså på topp ända fram till efter läggningsproceduren. Härligt!

Helgmornar är alltid lite uppe i varv, men det brukar lugna ner sig efter ett tag när allt har satt sig. En stund efter frukost så tog mannen och sonen och åkte in till centralorten där det var marknad.



Sonen vill alltid gå på den även om vi vuxna inte tycker att det är så mycket att ha.... Det är ingen stor ort och därmed ingen stor marknad heller. Men han var sysselsatt en stund iaf.

Eftersom sonen varit så positiv och uppåt den senaste veckan så tänkte jag att han och jag skulle göra en utflykt medan mannen jobbade på dan. Det där godiset som sonen fått smaka av en personal på korttids förra helgen ville ju sonen köpa.

Godissedlar

De fanns i en grannkommun så vi tog och åkte de tre milen dit och handlade det. Vi tog det som en mysig tripp, såg oss omkring i omgivningen, spelade musik på hög volym och sjöng i bilen och var glada båda två. Han hade fått Melodifestivalsskivan av mannen igår så den spelade vi. Döm om min förvåning när han kunde texten till "Spring för livet" nästan helt utantill! De hade tydligen sjungit den i skolan och nästan alla i klassen gillade den.

När vi kom hem efter utflykten var vi väldigt hungriga så jag gjorde i ordning lite hamburgare att stoppa i oss.


Sen har vi spelat lite olika spel, bl a "Skipbo" och Mario kart på Wii-spelet. Vissa spel gillar jag bättre än andra men det är bara att offra sig här i diagnoslandet för husfridens skull.


Ikväll när sonen lagt sig tänkte jag och mannen titta på filmen "Temple Grandin" som tydligen ska handla om en autistisk flicka/kvinna som kämpade  sig igenom sin skoltid och så småningom blev hon författare och vetenskapsman (eller heter det vetenskapskvinna?). Jag har höga förväntningar på den men man vet ju aldrig.

1 kommentar:

Nina sa...

Men det var väl bland det sötaste jag har sett i hästväg :)

Att marknaden är lite är kanske just det som passar sonen?!... Sandra gillar oxå marknader men vi måste passa på precis innan dom öppnar isf, för då är det ju lugnare.

Roliga godispengar, jag förstår att sonen ville ha såna.

Vilken härlig helg ni har haft så här långt, hoppas idag blir lika mysig.

Filmen verkade bra, men jag hade annat för mig som du får läsa om i min blogg sen... ;)

Kram Nina!