lördag 16 januari 2010

Mysig dag med förstående vänner **** AS/ADHD

För att vara lördag så har dagen avlöpt fantastiskt bra i vår familj. Helgerna brukar vara lite struliga eftersom man inte har riktigt samma struktur hemma som i skolan.
Vi var iväg ett par timmar på fm med ett par av våra vänner. Det är några av dem som har haft bäst förståelse för vår situation. Underbart med såna par där man kan ha med sig sonen och det fungerar så bra som det bara kan med dessa diagnoser med sig. Såna vänner är värda mycket.
Sen har vi jobbat ett par timmar var, jag och min man, i omgångar. Sonen har skött sig jättebra hela dan, fast det är förstås enklare när man är ensam hemma med honom. Då är det ingen konkurrens mellan mig och mannen gentemot honom. Nu har jag precis lagt sonen. Han lekte gangster eller nåt liknande vid läggdags. Därför såg han ut så här.

Nu när det äntligen blivit dags för egentid med mannen så har han gjort i ordning vår favoritkvällsvickning.

Heta räkor i vitlöksolja. Jag skulle nog kunna äta det varje helg, tycker det är så gott. Det ska vi avnjuta med en spännande film har vi tänkt.
Ha en fortsatt trevlig helg allihop!

Inga kommentarer: