måndag 18 januari 2010

En vanlig dag (el. ovanlig) **** AS/ADHD

En lugn och harmonisk pojke fick jag hem från skolan idag. Vad skönt med såna här dagar ibland. Inte en enda incident eller enda hårt ord. Det tillhör ovanligheterna. Men jag njuter när en dag som denna flyter på så oerhört bra. När man är som en kompis till sin son, man kan skämta och skoja med varandra utan missförstånd el dyl.

När sonen var på väg hem i taxin så ringde sonens assistent. De hade varit så djupt inne i So:n den sista lektionen så hon hade glömt planera för morgondagen. Det hade naturligtvis sonen registrerat och sagt till henne på väg ut. Så hon fick ge mig schemat på telefon så kan jag sätta i provisoriska lappar i fickschemat. Han är ju så beroende av det och känner sån trygghet i det och det förstår assistenten. Skönt att hon är så duktig och förstående.

Vi köpte en ny "fruktskål" på loppis i stället för den som sonen hade sönder i ett utbrott häromdagen. Den som katten tyckte om att sova i. Måste bara visa att han accepterat den nya mycket bra. Här sover han i den bredvid mig som sitter vid datorn.

Inga kommentarer: