tisdag 18 oktober 2016

Från dur till moll

Jag börjar det här inlägget i dur, så får vi se om det slutar i moll... Den senaste tiden har jag känt att jag äntligen börjar komma in i bättre rutiner i o m att bygget är klart och vi kan börja vara hemma mer. Det känns som jag börjar komma ikapp mig själv lite. Rutinerna har börjat sätta sig och jag har kunnat vara hemma någon dag i veckan och vara för mig själv. En dag för återhämtning och även en dag att beta av att-göra-listan som alltid finns.

Vi har också fått andra rutiner på mornarna och de har löpt på sen sommarlovet slutade. Assistenterna har numera tagit över mitt morgonpass med Turbo. Vilken härlig avlastning, för mornarna har varit slitsamma! Det är guld värt för mig att slippa den pressen. Tyvärr protesterar Turbo just nu ang detta, men vi ska se om det inte går att ändra några detaljer för att få det att fungera även framöver med assistenterna. Jag vill inte tillbaka till de rutiner vi hade tidigare då jag skötte allt på morgonen. Den där avlastningen behöver jag så väl.



På tal om avlastning så hade jag precis fått upp hoppet om att min sjukdom kanske skulle stannat av.... MEN igår när jag och mannen gymmade ihop så märkte han en ny grej på mig.... Det kan innebära en ny fas, men jag slår bort tanken och försöker förtränga och tänka positivt, trots den upptäckten. Vi får se vad som händer...

Det blev som jag trodde, det blir ett avslut i moll här på bloggen ikväll. Tyvärr har vår fina assistansgrupp gått från fyra till två på kort tid - iaf tillfälligtvis (och jag räknar då bort Kent som inte finns tillgänglig i veckorna längre). Jag fick besked idag från en av assistenterna, att det blir ett uppehåll på ett tag.... suuuurt på flera sätt!! :( Nu är det sårbart och det här var väl inte vad någon part behövde! Jag slog en pling till Kent och ventilerade läget och det är klart att vi alla blev lite chockade över den nya situationen. Men, men, vi slår våra kloka huvuden ihop med Kent så ska det säkert lösa sig, tids nog. En lite kritisk vecka blir det nästa vecka, men även den hoppas vi ska lösa sig....

Ha en go nattsömn alla fina läsare! Kram på er ♥

Ps. Älskar era kommentarer - tack! och ett extra tack går till Lena P - vad glad jag blev!

Inga kommentarer: