söndag 9 oktober 2016

Njutbar helg som satt fint!

En underbar helg är till ända! Turbo har varit på korttids och jag och mannen har kopplat bort det där tänket om att ligga steget före hela tiden och kopplat bort hjärnorna lite. De behövde lite ledigt! :) Jag jobbade som vanligt på fredagen hela långa dan. Igår (lördag) var jag och mannen tvungna att gå ut i trädgården och göra ett rejält röj. Vi har kommit efter i o m bygget och inte tagit ikapp det sen. Så nu ville vi göra ett stort höstrens. Jobbigt men härligt på samma gång. Inget gym behövdes efter det passet i trädgården!

Sen blev vi sugna på något gott till kvällen. Vi hjälptes åt lite i köket och var allmänt skeptiska på slutresultatet. Saker och ting försvåras en aning eftersom det inte får vara något vete i det vi tillagar. Ibland påverkas resultatet ganska mycket av den förändringen, men vi tyckte ändå att det blev gott iaf! Och roligt hade vi i köket så vi vek oss av skratt emellanåt!

 

En liten fotorunda med bilen hann vi klämma in också, för jag längtade ut med kameran. Det blev en runda på lite grusvägar i skogen som vi inte kört på flera år. Spännande att se vad vi skulle stöta på. Alltid finns det något att fota!

Lite god mat och en kväll i TV-soffan utan något som pockade på vår uppmärksamhet var mysigt och gott och precis vad vi behövde!

Nu tar vi nya tag inför en ny vecka och vi hoppas den ska fungera som tänkt. Lite pussel med assistansschemat har vi att göra, men det ska nog lösa sig. När vi alla hjälps åt så ska det gå ihop sig i slutänden. Vi är sååå tacksamma över våra fina assistenter som gör vad de kan för att det ska fungera.

Under denna helgen har jag t o m kunnat lägga min sjukdom åt sidan. Har inte haft fokus på den, utan jag har haft fokus på att koppla bort sånt som stressar. Så skönt när det lyckas! Känner mig glad och uppåt just nu, trots allt! Njuter av stunden!

Kram!

Inga kommentarer: