söndag 2 oktober 2016

Vilken Turbodag!!

Med tanke på det förra inlägget så har jag nu gjort en skylt att sätta upp på dörren till skollägenheten. En förbudsskylt som talar om att det är förbjudet att störa där under dagtid. Funkar inte detta - ja, då är jag ganska säker på att den där lägenheten är körd för Turbos del. Och det vore ju väldigt tråkigt om vi skulle hamna i en sån sits.


Enda sättet att övertala Turbo att vara i lägenheten igen, är att vi försöker ordna så ingen kommer och stör igen. Bara att hoppas på att skylten sätter stopp för inkräktare!

Gårdagen blev en historia för sig själv, med många positiva inslag. Efter veckan var jag inte helt på topp, men ville ändå fullfölja det som var tänkt när vi ändå hade en extern assistent här hos Turbo hela dagen.
Jag och mannen umgicks med vänner hela förmiddagen och avslutade med gemensam lunch.



Gott, mysigt och trevligt! MEN när vi kom hem igen på eftermiddagen så såg det ut så här:





Hahaha, de där bilderna bjuder vi på! Vi var helt slut, både mannen och jag, och katten sympatiserade. ☺☺☺

Och Turbo då? Ja, vi förväntade att han skulle vara minst lika trött när assistenten gick av sitt pass kl 18. Det var Kent som jobbade idag (ett energiknippe) och det är inte ofta nu för tiden som han jobbar med Turbo. Men igår hade Turbo planerat att de skulle åka till simhallen och bada. Kent är fenomenal på att få ut Turbo på aktiviteter och de hade tydligen badat ett par timmar. Innan de åkte hem på em, hoppade de in och åt på ett gatukök.



Så härligt att det funkade!!

Vårt internetproblem som kommer och går olika dagar, var förstås Kent införstådd med. Han hade förberett hur han skulle agera och hade lite försök till "lösningar" i bakfickan att ta till om det skulle behövas. Och det behövdes! Kent fick kämpa lite och vi lyckades klara oss utan utbrott!

Kent hade också en tanke på hur han skulle ordna så han förebyggde kommande ev utbrott när han slutat sitt pass. Och hör och häpna, det funkade också så vi slapp utbrott på kvällen! Ingen var förstås gladare än mig och mannen!

På kvällen kom tankarna om att det är sååå synd att inte Kents enorma kompetens inom området tas tillvara på bästa sätt just nu. Men, men, det är som det är och vi gör alla det bästa av det som är!



Som avslutning får det bli guldstjärnor till både mannen och "lillebror" för gårdagskvällens snack. Glad att jag har er och att ni förstår.... ♥

Och i morgon blir det säkert en dag då jag behöver extra stöd då jag måste konfronteras med min sjukdom. Det blir intensivt för er båda eftersom ni är de enda i min närhet som vet vad det gäller. Hoppas ni står ut, för värre kan det bli....

Kram, kram ♥

1 kommentar:

Anonym sa...

en liten tanke... Kan Kent dela med sig av sina erfarenhet till grabbarna på korttids? Tänker att trots att du skriver väldigt lite om vad som händer på korttids så är ju korttids en del av turbos liv../erat liv...
En liten parentes från en som kikar in titt som tätt ...