onsdag 18 maj 2016

Har en STEN lossnat?

Nu ska jag inte ta ut nåt i förskott eller ropa hej än, men jag undrar om det inte har lossnat en stor tyngd från Turbo?! I måndags startade de nya rutinerna med mathållningen på skolan (i stugan) och på måndagskvällen var han så glad. Likadant var det igår morse och på kvällen igår. Han satt och sjöng på ett sånt där harmoniskt sätt som han bara gör när allt är helt ok. Det var så underbart att höra!

Då kommer också det där ännu mer skojfriska humöret fram, men också det där humöret då det går att nå honom i ordentliga samtal (men naturligtvis på en för honom rätt nivå). Härligt och vi hoppas det håller i sig, men det är förstås mycket som stör framöver i o m bygget....

När jag nu är inne på ämnet "bygget" så ska jag berätta vad jag gjorde i måndags kväll, hastigt och lustigt. Vi har ju tänkt vänta tills bygget är klart innan vi gör några övriga förändringar här hemma. Bl a så är vår skinnsoffa i TV-rummet så sliten så det är flera hål i den. Vi hoppas verkligen den ska hålla ihop tills bygget är klart och Turbo har fått sitt eget krypin. Innan dess vill vi helst inte byta soffa och oroa honom med nytt möblemang.



När vi var på Ikea i fredags och köpte pentry till Turbo, så passade vi på att kika på soffor och fåtöljer för att få lite tips och idéer att tänka på. Vi provsatt någon och en tyckte jag var ful, men efter nåt dygn så var det den som fastnat i min hjärna och kunde inte släppa den modellen. Jag och mannen har diskuterat hit och dit och det känns som att det är den modellen som gäller. Ett helt nytt stuk för oss, men vi känner för att förändra och våga lite när vi ändå måste förnya.

När jag har bestämt mig för något så vill jag att det ska ske direkt! Vi har inte helt bestämt hur vi ska göra, men att det blir den modellen är vi på det klara med. Måste prova fåtöljen lite mer först, för att se hur vi ska ha det med resten (soffa/fåtöljer). Efter ett snabbt infall bestämde vi att jag skulle åka till Ikea på måndagskvällen medan mannen gjorde lite annat som han var inbokad på. Vi har ju lite ont om tid, så det gäller att pussla.

När jag kommer till Ikea så ligger inte den fåtöljen packad som Ikea-möbler brukar.... Den var liksom hel och endast benen återstod att montera.... vilket betyder att paketet är betydligt större än vad vi tänkt! Nä, tänkte jag - jag har inte åkt alla dessa mil för att komma hem tomhänt!! Så ut med måttband och mäta bagaget och jämföra med paketet. NEJ, det gick INTE! Skam den som ger sig - in på Ikea igen och mäter fåtöljen och kommer fram till att det BORDE GÅ att få in den utan emballage.

Så jag ställer mig på parkeringen (japp! jag bjuder på detta scenario med ett leende, haha... har ju liksom varit med om värre saker...) och bryter emballaget och FÅR faktiskt IN fåtöljen i bilen! Men fullt blev det!



Nu ska den provsittas för att se hur vi ska planera vårt möblemang sen. Kul, kul! ☺

Igår hade jag nåt ärende åt annat håll att uträtta och tog mig samtidigt en sväng förbi assistansbolaget när jag ändå var ute och åkte åt det hållet. Jag behövde ventilera lite framtid med ledningen där. Jag trivs verkligen med detta assistansbolag och vi hade ett trevligt och givande samtal igår. Nu kör vi vidare - framåt! Förhoppningsvis blir det bra.

Nu får det bli stopp för ikväll. Ett inlägg i morgon kommer att handla om utbyggnaden för här händer det grejer må ni tro!!

Kram på er ♥

Inga kommentarer: