lördag 14 maj 2016

Händelserikt - 1

Som sagt, det har varit en händelserik vecka.
Under tisdagen blev det ett par utbrott, men det har vi lämnat bakom oss nu.

Nya tag på onsdagen, då den nye assistenten Ronny hade eget pass med Turbo. Ronny slussas in i en period då Turbo är labil och extra känslig. Ingen drömsituation precis. Och till på köpet krånglade det lite ute i stugan så jag fick rycka ut flera gånger under dagen. Det var inget som assistenten kunde påverka så vi fick alla ta oss igenom det på bästa sätt. ALLTID jour! Och när den dagen var slut så var jag också slut.



Dessutom hade jag pratat med en upprörd "lillebror" som kändes redo att ge upp vissa saker, så det var inget skojigt samtal. Energin dalade ännu mer, men försökte peppa så gott jag kunde. Det var ett samtal som påverkade mig en hel del, det var både en massa ilska men också ledsamma känslor från "lillebrors" sida (alltså inte mellan oss utan på annat i livet) och sånt rör ju om.

Torsdagen kom och jag hade lite att plocka med. Jag behövde också ladda upp inför kvällen. Jag och ett par tjejer till, var iväg på VårRuset och tog oss igenom det. Jag var jätteglad när jag kom i mål eftersom jag kapat min tid med hela sex minuter jämfört med förra året! Underbart, och ett litet kvitto på att jag ändå är på väg åt rätt håll i träningen! Ännu bättre hade det säkert blivit om jag inte mått så dåligt under några veckor i vår, då jag fick göra ett uppehåll med håll-i-gångandet.



Men nu så - bara att kämpa vidare!

Nu stoppar jag här med rapporteringen från veckan eftersom tiden rinner ifrån mig (som vanligt). Mer har hänt under veckan, speciellt igår då vi hade ett viktigt möte med bl a rektorer på skolan där Turbo är inskriven. Återkommer alltså förhoppningsvis i morgon om mera rapporter.

Kram och ha en fin mellokväll ♥

Inga kommentarer: