söndag 4 januari 2015

Sätter fart igen

Här går dagarna och det har tydligen blivit en liten paus här i skrivandet. Har ju inte skrivit ett vanligt inlägg sen innan nyårsdagen och årskrönikan där. Vi njuter fortfarande av lite ledigt och har inte velat pressa mig med en massa extra måsten. Därför har även bloggen blivit liggande åt sidan. Men nu ska jag försöka sätta fart här igen.

Vi fick som sagt hem en harmonisk kille från korttids på nyårsafton efter fem dygn där. Harmonin ser ut att hålla i sig och det är otroligt skönt det!
Jag och mannen går lite i skift här hemma och tar dagarna som de kommer. Vi försöker ha planering för Turbo så han känner sig trygg och lugn iaf.

Assistent Timmy var här i fredags hos Turbo och det funkade som vanligt kanon. Lördag och söndag har jag och mannen turats om att assistera honom och det har gått suveränt bra. Alla i familjen har tydligen mått gott av denna ledighet.

I morgon väntar också assistent utifrån och även på tisdag. Det är något som Turbo ser fram emot och en liten uppvarvning har vi märkt av från hans sida ikväll.  




Just nu har jag en känslokonflikt i min kropp. Jag känner mig glad över en sak, men samtidigt också ledsen.... den ekvationen går inte ihop och därför släpper jag inte fram något av det ordentligt - vilket inte är bra alls. Gillar inte att undertrycka känslor jag har i kroppen..... men förr eller senare kommer det ut och då hoppas jag att det är glädjen som tar överhanden....

Åhh, höll ju på att glömma..... Jag visade bilden jag tog i Stockholm för Turbo - den på de rosa mumsmumsen! Gissa om han blev paff!! Jag skrev ju tidigare om att han har ett internt skämt (som ev assisterna också hört) som handlar om något + rosa mumsmums. Det är ett uttryck han själv kommit på, men nu fick han se såna på bild! Han trodde inte sina ögon! Men kul var det att se hans min ☺




Nu knallar vi vidare och njuter av tillvaron som f ö är ganska lugn. Sov sött (om ni inte redan gör det). Kram, kram och en extra till de som behöver det! ♥♥♥

1 kommentar:

Nina sa...

Ja, jag hoppas också att glädjen tar över, och att det inte är nåt allvarligt som gror i dig?! *orolig*

Skönt att Turbo är harmonisk. Hur fixar han nyårsnatten med trötthet och raketer?

Önskar er en fin vecka!
Kramar om!