torsdag 20 november 2014

Tänkbart gymnasium??

Tyvärr var jag minst lika trött i morse som jag var igår kväll när jag la mig. Fattar inte.... hade svårt att orka med morgonpasset med Turbo, men lyckades på något sätt få iväg honom till skolan med taxin. När han åkt kröp jag faktiskt tillbaka till sängen igen, vet inte när en sån sak hände sist. Försökte kvickna till efter ett par timmar, men när jag läste i iPaden vaknade jag av ett ryck av att den gled mig ur händerna. När mobilen ringde och skakade liv i mig 10:30 kände jag mig tvungen att försöka vakna. Det var Kent som ringde och snackade lite schema med mig och det var välbehövligt. Bra jobbat där, Kent och Berget! Det är lite pussel nu när Timmy snart slutar sina pass hemma hos oss. Mer om det snart, för nu börjar det bli lite mer klart om hur vi ska göra.

Men, hade inte Kent slutat?? Jo, visst är det väl så (tyvärr) och jag kan förstå att en del av er läsare som hänger med här på bloggen blir en aning förvirrade. Det är en lång historia hur allt hänger ihop, men den har jag tänkt att berätta lite om framöver. Men lite synd om Kent tycker jag allt... alla drar i honom trots att han sagt upp sig.... så även jag... den stackaren får nog emigrera om han vill bli av med en massa tjatiga mammor, har jag en känsla av... ;)



Trött ja.... den här veckan har det varit en del i stort sett varje dag. Datorhaveriet och en svår lotsning av Turbo där och sen gårdagen där jag fick göra en svår lotsning igen och då på hans förlängda fritidstid med ny personal. Båda dagarna slutade hyfsat bra, trots allt, men såna där djupa lotsningar tar hårt och inte konstigt man blir urlakad efter så pass intensiva grejer.

Igår var Turbo lite längre på fritids för jag och mannen var in till stan och kikade på en gymnasieskola som kan vara tänkbar för Turbo till nästa höst. Det är en liten nystartad avdelning där det ska gå elever med diagnoser inom autismspektrat. Vi fick träffa de lärare som jobbar där just nu och vi fick bekanta oss med lokalerna. De berättade lite om hur de jobbade och vilka anpassningar som görs. Allt lät väldigt bra, även om det behöver skräddarsys till Turbo väldigt mycket om det ska fungera. Men personalen verkade förstå och de var inte alls omöjliga på att se lösningar på saker och ting.
Att ha en egen assistent med sig, var de inte heller aviga till. Som läget är nu med Turbo, så är det ett måste om skolgången ska kunna genomföras.

Vi får helt enkelt se vad som händer. Först och främst måste Turbo knapra ihop sina betyg om han ska ha en chans att kunna söka dit. Det är ändå så att han får söka precis som alla andra gör. Så nu gäller det att få honom motiverad.
Spännande tider är det iaf och mer händer med besök på iaf en till skola om nån vecka!




Även idag har jag fått lotsa Turbo och nu gällde det under skoltid. Denna gången blev det inte så djupt och det gick bra att vända honom genom sms till att vara mer positiv. Det jag och Turbo kommer fram till under sms:en måste ju även assistenten få veta, annars blir inget bra. Så sms även till Timmy så han fick agera utefter det sätt som Turbo medger. Och idag blev det lyckat! Så härligt!
Timmy har varit här på eftermiddagen och tagit hand om Turbo och det var extra skönt idag när jag inte gör många knop. Satte mig i källaren med en filt omkring mig och mer än att sätta igång tvättmaskinen brydde jag mig inte om att göra. I morgon måste det bli nya tag då en lång jobbardag väntar. Förhoppningsvis utan att behöva lotsa Turbo... Sen får det bli en absolut hellugn helg för min del och jag hoppas att inget krånglar för Turbo så det blir lugnt även på den fronten.

Jag hoppas innerligt att denna enorma trötthet jag känt idag, beror på någon bacillusk som flugit på mig. Jag vill inte veta av något utmattningssyndrom igen som jag hade för ett par år sen! Nu när jag mår så mycket bättre efter att ha fått bort vetet ur kosten, så vill jag inte drabbas av något annat. Jag vill kunna njuta av min "nya" kropp ett tag. Om ni bara visste vilken skillnad det är! Jag fick tydligen i mig något litet i helgen, i nån sås som hade vete som en liten, liten biprodukt. Det tar ca tre dygn innan det onda går över, har jag förstått nu....

Nu blir det natter snart, hoppas jag! Kramelikram ♥

1 kommentar:

Nina sa...

Så då ser damen till att inte boka nåt i helgen nu..?!! Bra! <3

Håller tummarna för den där skolan till hösten.

Kramar om!