tisdag 18 november 2014

Laptop och strultrött

Ja, kära nån vilken eftermiddag och kväll det här blev!! MEN nu är det så att jag förberett ett inlägg tidigare idag så det får ni här och nu ta del av även om den här dagen blev som den blev!


Helgen som gick var det ja.... Den var ganska lugn, faktiskt! Jag och mannen delade på oss rätt mycket både under lördag och söndag och jag fick träffa lite goa vänner på lördag eftermiddag. Härligt med lite avkoppling!

Men på söndag förmiddag hände en grej med Turbos dator och det är ju alltid katastrof när datorn krånglar. Fläkten har varit lite halvkass under en längre tid så det var väl inte helt oväntat att den la av helt. Men hur man än gör så går det inte att förbereda Turbo på detta utan utbrott blir första reaktionen.

Allt gick ändå hyfsat bra! Det var bara en efterrättsskål som gick i bitar så med våra mått mätt var det väldigt lindrigt.

Fortfarande hel

Mannen var på jobbet och jag fick lugna Turbo med att han fick komma hem på stört och försöka fixa laptopen. Mannen kom förstås direkt - jag är så glad att vi tänker lika, att vi båda är överens och förstår att vi måste lägga våra grejer åt sidan (i det här fallet jobbet som fick vänta nån timme) och lösa akuta saker på direkten. Mannen kom hem utan att knysta, satte sig hos Turbo och skruvade isär datorn, med tungan rätt i munnen medan Turbo satt bredvid och frågade intensivt och var orolig. 




Inte är det lätt att skruva i en laptop. Typ varenda liten skruv behövde bort för att öht komma åt fläkten för att se vad som hänt. Och inte hade vi någon garanti att ge Turbo om att det gick att få ordning på problemet. 




Men med gemensamt pillande och skruvande (fast mest mannen) så fixade vi det! Pjhu!! Svettigt där ett tag! Men sen fungerade den fint igen och skönt var väl det. 

Turbo hade tänkt att vi skulle åka in till stan på en liten utflykt senare på söndagen, men det ställde han in efter den där incidenten. Den tog nog hårt på hans psyke så han orkade inte iväg sen. Men det kan jag förstå, han klarade skruvandet rätt bra, tycker jag! 

Japp! Så långt hade jag förberett inlägget, och nu är jag så trött så jag orkar inte skriva om resten. Jag hade t ex tänkt skriva om ett tips jag fick från habiliteringen igår och som lät riktigt spännande. Det gäller att jag fr o m natten som gått, registrerar hur Turbo egentligen sover och det är riktigt intressant! Mer om det sen för registreringen fortsätter jag med några nätter.

Att jag är så trött nu beror på att Turbos laptopfläkt la av helt i eftermiddags. Ett par dygn höll den alltså. Stundtals var det riktigt jobbigt med utbrott som följd förstås. 



Men vet ni, utbrottet slutade på ett sätt så både jag och mannen blev rörda så det blänkte lite extra i våra ögon. Älskade unge, vad jag tycker om dig! ♥ ♥ ♥ 

Måste också berätta att jag idag har jag lärt mig något nytt: denna innehåller vete!!



Och jag kan nog konstatera att jag har blivit VÄLDIGT känslig! Ja, ja, man lär så länge man lever.... och jag överlever.... 

I morgon är en ny dag och en mycket spännande sådan! Och lite läskig!

Hmm.... ser att fonterna inte blir som jag vill i det här inlägget, men det får ni stå ut med eftersom jag inte orkar krångla ikväll.
Sov gott nu allesammans! Kram, kram & kram igen ♥ 

1 kommentar:

Nina sa...

Är det inte det ena så är det det tredje <3
Kramar om!