söndag 13 november 2016

Dagarna går....

Nu har det gått alldeles för många dagar igen, sen jag skrev här sist. Jag glömmer ju vad som hänt under veckan när det går så här många dagar emellan inläggen. Men iaf... i onsdags hade vi en lucka i assistansschemat pga lite strul så jag hoppade in och tog den dagen. Jobbet blev förstås lite lidande, men vi hade det riktigt mysigt och trevligt, jag och Turbo. Härligt att rå om honom på en tid på dygnet som inte tillhör vanligheterna för mig. Sen blev det korttids ett dygn för honom och sen rullade resten av veckan på med de vanliga externa assistanskillarna. Nisse och Erik gör ett megajobb just nu och även de två personalkillarna på korttids som anpassar allt efter Turbos humör och mående!



Lördagen kom och det var dags för Kent att assistera Turbo hela den dagen. Det händer inte så ofta, men ca en dag var 6:e vecka står Kent på schemat. Turbo ser förstås fram emot det och han visste precis vad han ville göra med honom. Tyvärr krånglade en dator och det blev lite streck i räkningen för Turbo där. Han höll ihop så länge Kent var här, men fick utbrott på kvällen. Jag förstod att något varit fel under dagen och fick en förklaring av Kent idag om hur det stod till med datorn.

Jag och mannen hade en trevlig lördag när Turbo blev assisterad av Kent. Vi umgicks med lite vänner på förmiddagen och avslutade fm med en "ica-fika" tillsammans hela gänget. Härlig stund!
Sen var jag såååå sugen på att lufta kameran eftersom vädret var gnistrande och frostigt. Mulet och lite disigt, men träden var vita av frost, så jag bara måste ut. Mannen och jag åkte en sväng och fångade naturen.



Avkopplande för min kropp och hjärna! Så vackert så det gjorde nästan ont!

Idag har jag jobbat, varit hemma och ätit middag och sen iväg igen och träffade vänner på kvällen. Vissa vänner värmde mitt hjärta alldeles speciellt ikväll, men kanske kommer det mer om det i nästa inlägg som kan bli lite känslodjupt.... vi får se....

Kram på er ♥  

Inga kommentarer: