tisdag 19 januari 2016

Ups and downs

Igår var det uppåt och idag är det neråt. Det växlar snabbt av olika orsaker.
Gårdagen var en helt underbar dag, med våra mått mätt. Under morgonproceduren var Turbo på ett toppenhumör och överraskade mig och sen skojade han hela morgonen. När Kent kom och hämtade honom så drogs han också med i det skojiga. Även kvällen var lugn och gick i det goda humörets tecken. När dagen var slut, kändes allt sååå bra!



Men idag blev det värre. Det hade ju kommit EN HEL MASSA snö inatt och snöade fortfarande på morgonen. Assistent Nisse kom på morgonen och han hade tagit sig fram ca två mil till oss - inte illa. Men den lilla grusvägen in till "stugan vid sjön" dit han skulle ta Turbo, var han osäker på om han skulle klara. Så medan Nisse och Turbo tog en rundtur så skottade jag fram vår bil, åkte till den lilla grusvägen och banade vägen med 4-hjulsdriften så de kunde åka i mina bilspår sen. Och det hade visst gått bra.


Direkt när Turbo kom hem på eftermiddagen, så kom det utbrott. Den annorlunda morgonen med det annorlunda vädret/landskapet låg i kroppen och oroade. Han lugnar ner sig emellanåt, men rätt vad det är blossar det upp igen och utbrottet är ett faktum. Den här kvällen går vi på tå ordentligt!

Idag skulle jag eg ha fått besök från en grannstad, men de blev insnöade och kom inte ut vilket jag misstänkte när jag tittade ut på morgonen. I stället har jag ägnat mig åt att baka lite allergivänligt bröd till mig, bl a testade jag fröknäcke för första gången. Nu är detta ingen mat- eller bakblogg, så det är inte därför jag nämner det. När Turbo kom hem hade jag inte hunnit tagit loss fröknäcket från bakplåtspapperet.


Men det prasslar en aning om papperet när man tar loss det, så det GICK INTE med Turbo hemma!! Han går i taket för sånt och jag får nog helt enkelt ta med det ner i källaren om jag ska lyckas utan att orsaka utbrott. Så funkar Turbo och det är bara att anpassa efter dagsformen.....

Innan jag slutar detta inlägg, ska jag avslöja vad det är som vi har backat rejält på - en förändring vi gjorde förra veckan. Toasitsen är utbytt - igen!! Vi köpte ju en ny eftersom den vi hade varit trasig hur länge som helst. Vi köpte en som vi tyckte verkade bra, men Turbo kunde inte förlika sig med den, det funkade bara inte. Det var på ett sånt plan så vi kände att nu måste vi backa. Vissa saker som vi ändrar på, känner vi att han vänjer sig så småningom och utbrotten rinner ut i sanden efter en tid. Men detta kände vi att det var ohållbart. Jag åkte till stället där vi köpt toastolen och de fixade fram ett exakt likadant lock, så nu är det frid och fröjd när det gäller toasitsen iaf. ☺
Så kan det gå!!



Nu ska jag överta assistansrollen ett par timmar, så det får bli punkt här.

Men, haha, en liten intern hälsning till GP-gänget först! När vissa dricker champagne passar vi andra på att härja i 70-talsmundering.... :D :D

Kram, kram och en extra kram till någon som behöver det extra ikväll ♥♥

1 kommentar:

Nina sa...

Jaja, skål dårå! Men det får bli GP-träff i obligatorisk träningsoverall framöver!!!!!! Hehe <3