fredag 28 augusti 2015

Extra långa känselspröt behövs

Vi har personal som jobbar på otroligt bra runt Turbo just nu. Mycket är nytt för honom och mycket är osäkert inför den närmaste framtidens sysselsättning. Det behövs så lite för att han ska få utbrott. All personal förstår att det gäller att lägga på ett extra kol och ha alla känselspröt så långt utdragna som möjligt. Ett härligt gäng har vi runt oss som alla lägger manken till. Av olika anledningar har jag haft kontakt med alla fyra assistenterna och även verksamhetschefen idag, och det är inte bara jag som ligger på utan det är assistenter själva som tar egna initiativ. Härligt och vi är förstås tacksamma för den fina andan i personalen!
(Känner att jag måste lugna "vissa" personer här ☺.... Nä, jag ringer INTE verksamhetschefen för att snacka jobb när han har semester! ☺ ☺)

Det är alltså fullt pådrag och en hel del logistik som ska fungera. Liiite trött blir man eftersom man måste ha hjärnan alert hela tiden för att inte missa onödiga saker. Vi har ju sett hur känslig Turbo är för smådetaljer. Men mitt i det turbulenta läget så får jag sms från ett par olika assistenter idag som bl a skriver att de, trots det svåra läget, längtar efter nästa pass med Turbo. Kan man bli annat än varm i hjärtat!! Underbar inställning, och de har verkligen valt rätt yrke dessa killar! I såna här lägen där det är oroligt, så är det naturligtvis guld värt när personalen är en trygghet även för oss föräldrar.



Just nu är Turbo på korttids och även där vet de om läget och gör sitt bästa. Nisse körde dit honom på em igår och det är också ett nytt moment att assistenter kör honom till korttids. Men bara Turbo blir van så är det inga problem.
Igår kväll sa mannen att: "så skönt det var att vara hemma och "bara vara"!" Vi kunde gå hemma igår kväll och koppla bort allt från hjärnan och behövde inte ligga steget före. Nu när det varit turbulent ett par veckor så kände vi att det var extra skönt att kunna gå som man ville i sitt egna hem. Det uppskattas för det är vi inte bortskämda med just nu. Vi kunde t o m ligga i soffan och slötitta på TV - jag vet inte när jag tittade på TV sist....

Ja, ja, allt blir säkert bra så småningom. Nu ska jag snart packa ihop mitt på jobbet och åka hem och utnyttja kvällen hemma med att slappa lite.
Fredagsmyskram till er alla ♥

Inga kommentarer: