söndag 7 juni 2015

Barnbarnsmöte och Italien

En underbar helg är snart slut. Jag och mannen har varit till Stockholm och hälsat på vårt första barnbarn för första gången. Det var en stor och härlig upplevelse som inte går att beskriva i ord!



Det var en fantastisk skapelse, liten som hon är. Söt som socker och man ville inte ta blicken ifrån henne.

Denna gången vi var i Stockholm hade vi det inte så hektiskt som vi brukar ha det. Så vi hann t o m vila lite. De nyblivna föräldrarna behövde vila sig från besökande farfar och farmor och då passade vi på att slappa lite också bl a.

Vi hann med att vara i gymmet...


Vi träffade goa vänner från förr och gick ut och käkade med dem på Texas Longhorn. Den kvällen avslutade vi hemma hos dem och fick prova lite rom....Den ena sorten är min favorit sen tidigare, den andra blev en ny bekantskap.
Gott, mysigt, trevligt, avkopplande och uppmuntrande att träffa gamla barndomskompisar från tonåren och tjöta lite!



Lite bebismys mellan varven och nån fotonad blev det också....


Tack vare en mycket trevlig inkastare, hamnade vi igår kväll på en fantastisk italiensk restaurang i Gamla stan. Inte mig emot för jag älskar nämligen italiens viner. Vi slog på stort och käkade gott hela kvällen! Vi provade också lite italienska specialitetsdrycker som vi blev rekommenderade av den otroligt trevlige servitören. Jag har aldrig varit med om maken....

Till den helsvenska renytterfilén drack jag ett superbt gott italienskt vin med perfekt temperatur. Till efterrätten provade jag limon..... nä, vänta lite, måste kolla.... Limoncello, var det visst det hette! En likör som jag blev rekommenderad.



Gissa om jag vill åka till Italien???? Mannen!!! Hoho! (Fattar han, tror ni? ;) )
Gårdagskvällen gick inte av för hackor och jag och mannen hade det riktigt gött!

Dags att säga farväl till nytillskottet i familjen och idag åkte vi hemåt med tåget.
Resan gick bra och helt efter utsatt tid. Sen rusade jag till jobbet ett par timmar för att jobba lite innan det var dags att hämta Turbo som varit på korttids sen i torsdags då vi åkte till Stockholm.

En glad och go och harmonisk Turbo fick jag med mig i bilen. Härligt korttidsgrabbar i personalen!!
Det är så njutbart och härligt att se hur bra Turbo mår för tillfället. Allt verkar stämma! Måtte det fortsätta så nu när vi går in i en ny fas i hans liv strax - ett liv utan skola som det verkar just nu....

Kramen till er alla ♥

Inga kommentarer: