tisdag 14 april 2015

Vad vore livet utan problem....?

Jag får väl börja med att berömma de båda assistenterna som var här igår, Kent och Erik! Det blev inget utbrott från Turbos sida igår kväll, så de båda hade lyckats mycket väl med assistansen. Turbo var ju lite skör efter helgen då det blivit lite för mycket runt honom, men gårdagen gick som sagt, bra.

Det var sista bredvidgången för Erik igår. Vi hade egentligen planerat in en till, men var tvungen att stryka den pga Turbo. Men jag är övertygad om att Erik kommer att klara detta galant! Han är också en kille med erfarenhet av denna typ av diagnoser som Turbo har.



Kent försvann ju en stund igår från assistansen med Turbo. Han åkte på ett plötsligt möte och fångade upp rektorn på Turbos skola. Kent hade tur och fick fatt i honom och nu är det spikat att Erik ska gå in som reservassistent på skoltid när det behövs. Det är väldigt sårbart med "bara" två assistenter och det har ju hänt att Turbo fått vara hemma nån enstaka gång pga att sjukdom drabbat assistenterna.

Men rent praktiskt hur vi ska få till det, ja, där har vi för närvarande kört fast lite. Jag och Kent har konfererat en del på telefon idag, och vi hade en plan uppgjord. Men tyvärr blev det tvärnit hos Turbo med ett litet utbrott, när jag la fram förslaget i eftermiddags. :(  Hm.... just nu vet jag inte hur vi ska komma vidare, men det löser sig säkert. Även om jag är en aning bekymrad just ikväll, så känns det gott att vi har detta fantastiska assistansbolag i ryggen som egentligen gör mer än vi kan förvänta av dem.

Tyvärr kan jag inte berätta mer ikväll. Måste ventilera olika lösningar med Kent på assistansbolaget först, så får vi se sen hur vi kan gå vidare.



Jag ska väl förtydliga att problemet absolut INTE har med den nya assistenten att göra, utan det har med själva upplägget att göra som Turbo protesterar emot. Och av en viss anledning jobbar vi mot klockan på en lösning - det är nämligen lite brådis.... När allt väl är ok och igång så har vi ytterligare planer för Erik i detta sammanhang, men det tar vi sen.

Jag ska försöka sova gott inatt och förlita mig på att allt säkert blir bra till slut. Kramen till er alla ♥  

3 kommentarer:

Nina sa...

Jag håller tummarna för att det ska lösa sig på bästa sätt <3
Kramar om!

Annelie L sa...

Hoppas ni får med Turbo på planerna och att allt löser sig. Kramar om och håller tummar.

Lena sa...

Det lät lite oroligt!
Hoppas att det löser sig ♡
Kram och tack för sms igår!