lördag 24 januari 2015

Lätt oro

Turbo har som sagt varit på korttids ett par dygn denna veckan, närmare bestämt onsdag till fredag. Han kom alltså hem igår efter skolan. Det har funkat relativt bra och det var Valle och Tom som jobbat. Turbo var glad och uppåt i onsdags morse när han åkte till skolan och Valle hade haft en glad kille omkring sig när han jobbat. Men Tom möttes av en lite mer tillknäppt Turbo på torsdag eftermiddag. Tom fick lägga på ett extra kol och till slut tinade Turbo upp. Fredag morgon hade visst varit lite mer störig än vanligt också, men Tom fixar det - han är duktig och har många års erfarenhet av Turbo nu.

En låsning på fredagsmorgonen från Turbos sida gjorde att Tom fick gå ut och vinka iväg taxin. Det var bara för Tom att vänta ut låsningen och sen vackert köra Turbo till skolan. Det finns inget annat att göra i det läget och det är tur att personalen förstår situationen och hanterar den på bästa sätt! Det var längesen vi hade den låsningen nu, men emellanåt så pluppar den upp igen. Har aldrig hänt på korttids innan, men nu fick vi se att det löser sig även där.



Med tanke på att Turbo var lite spänd på torsdag em efter skolan så är jag lite fundersam på om det är något speciellt som oroar honom?? Det kändes inte riktigt ok, det där.... Mmm, jag funderar och gräver lite i mig själv för att få något att spåna vidare på. Senare idag ska jag försöka ta fram papper och penna och ritprata med honom. Jag har några grejer jag tänker på som lätt skulle kunna störa hans inre lugn. Men vi får se, om det kommer fram något från honom.

Under tiden som Turbo var på korttids så gick det i ett för oss. Mycket var inplanerat att hinnas med och vi avslutade det hela genom att vara bortbjudna till goa vänner under torsdagskvällen.



Mysigt och mycket trevligt var det så timmarna bara sprang iväg där på kvällen. Tiden går fort när man har roligt! Riktigt konstigt var det att vara borta och äta och dricka gott en vanlig vardagkväll, men de anpassade sig till att vi var barnlediga just då. Livet det annorlunda, eller hur?!?

Nähä, nu har jag lite att ta tag i - skissa upp något till ritsamtal med Turbo och även boka en tågresa. Har en liten tjejträff om några veckor att se fram emot - blir mer än nice det!! ♥
Kram, kram och jag önskar er alla en fin lördagskväll! ♥

Inga kommentarer: