söndag 11 januari 2015

Bortskämd

Nu måste jag ta tag i skrivandet igen och därför gjorde jag en mjukstart igår med korta och snabba inlägg för att försöka komma igång.
Alla mina funderingar kan jag inte skriva ut här på bloggen, så denna veckan har jag ventilerat tankarna på annat håll, därav lite fåordigt här. Ett stort TACK till dig som så snällt varit min extra stora slasktratt den här veckan! ♥ Skönt att kunna hjälpas åt att peppa varandra när det behövs!



Jag kan väl bl a säga så här att man slöar till och blir lite bortskämd när det varit lov och det har funkat bra. Vi har alla kopplat bort skolan och slappnat av från den biten. Men nu känns det lite tungt när det sätter igång igen. Det gäller inte själva skolan som det är just nu, men vi har ändå många grejer vi måste reda ut och många frågetecken vi måste få uträtade från högre instans. Det går inte att skjuta upp det längre. Men orka ta tag i det.....!?! Det är bara att spotta i nävarna och ta sats, för det är ingen annan som gör det åt oss och vi kommer aldrig att sluta kämpa för Turbos bästa!
Vartefter det sker saker kommer jag att skriva av mig här, men vi tar det när det är dags. Vi får se i vilken ände vi ska börja..... Men, men, allt löser sig säkert på ett eller annat sätt.



Turbo började skolan igen i torsdags efter lovet. Men direkt efter skolan så åkte han till korttids och var kvar där tills i eftermiddag. Lite dålig tajming att åka direkt till korttids efter första skoldagen, men vi ändrade inget i schemat utan körde på det. Det fick bära eller brista, kändes det som. Nu har jag hämtat honom och vi har tagit en rejäl omväg hem med bilen. Han känns något spänd så vi får se hur kvällen avlöper. Det är inte konstigt om det kommer ut något, för det finns flera orsaker till oro i hans kropp om jag förstått korttidspersonalen rätt.... Bra jobbat av alla tre killarna där, för det är inte lätt när det finns oroande moment runt Turbo.

Jag och mannen hade en härlig dag igår iaf, och jag tror gästerna på kvällen var nöjda. Jag har en otroligt duktig "kock" till man ♥ som skämmer bort mig med sitt kockande. Gårdagens meny blev kanonbra, tycker jag. Här är slutet av menyn:


Här satt vi i godan ro medan stormen Egon drog in över oss. Värst var det förstås i natt och sömnen för mig var inte den bästa. Men sömnen ska jag försöka ta igen inatt i stället. ;)
Nu ska jag avlösa mannen och valla Turbo lite och lotsa honom lite lagom igenom resten av kvällen. Hoppas jag lyckas!
Kramen till er alla ♥

Inga kommentarer: