lördag 24 augusti 2013

Skolmotion

Dags igen att göra ett litet blogginlägg på iPaden så jag inte glömmer av mig tills den dagen jag verkligen behöver den på nån resa kanske. Jag och mannen sitter just nu och planerar för en liten tripp i höst. Längtar mycket nu och ser verkligen fram emot det! Men än är det ett tag kvar....


Igår kväll när jag kom hem från jobbet och läste i kontaktboken som var med hem från skolan så förstod jag att Turbo och även lärarna haft en toppendag i skolan. Lektionerna hade flutit på bra, även den med gymnasieläraren. Både Turbo och Tyra hade visst fått motion också och det tillhör inte vanligheterna att man lyckas aktivera min son så värst mycket. Men man hade lånat fritidsgårdens grejer under nån rast och spelat både fotboll och airhockey och biljard. Kul hade de haft iaf! Så härligt att det funkar!

En tanke jag fick första gången då jag fick se lokalerna var att man kanske kunde få igång Turbo med lite aktiviteter på rasterna. Man är i fritidsgårdens lokaler och bedriver den här enskilda undervisningen med Turbo och tre övriga elever. Där finns alltså en hel del grejer man kan låna. Och Turbo rycks med lätt av en sån grej och det är ju kanonbra. Så detta med lokalbytet kan bli mer positivt än man trott.


Måste bara flika in en liten rolig grej här innan jag slutar. Antalet sidvisningar på min lilla blogg är nu uppe i över 100 000 sen jag bytte bloggportal. En helt makalös siffra! Visserligen är det under en ganska lång tid så man är ju hästlängder ifrån storfräsarnas siffror, men för mig är det en otrolig siffra! Så tack alla ni som kikar in här! Ni gläder mig något oerhört och förhoppningsvis gör min lilla blogg att kunskapen om NPF ökar, för det behövs sannerligen ute i samhället....

Det var allt från mig för idag. Nu fortsätter vi att njuta av den här helgen som än så länge är lugn.
Kram på er. <3

1 kommentar:

Mamma-Mia sa...

Ha en trevlig helg!
Kram