torsdag 15 augusti 2013

Ett val

Det är fortsatt lugnt här, idag har det varit kanonbra. Lite småoroligt vid lämning på fritids/korttids i morse men inget anmärkningsvärt. Vad jag vet så har nog personalen Otto och Turbo haft det rätt bra på fritids under förmiddagen idag.

Turbo kändes lugn när vi kom hem, kanske något trött. Men han längtade efter att assistent Nisse skulle komma som han brukar på torsdag eftermiddagar. De hade några bra timmar här och allt flöt på som det skulle. Själv hade jag lite att plocka med under tiden och jag stack även iväg på mitt lilla projekt som jag håller på med under augusti. Man är en aning sliten nu, men samtidigt är det positivt så jag kämpar på.




Ikväll när jag nattade Turbo så ritpratade jag om en händelse som kommer att ske dag nr två när skolan drar igång. Jag hade igår diskuterat med läraren Tyra på vilken lösning vi ska välja. Men jag ville prata med Turbo om det först. Tre alternativ fick Turbo att välja på och hör och häpna - han funderar på att välja det som jag trodde skulle komma i sista hand! Ibland blir man verkligen förvånad. Men han funderar på det så inget är spikat så vi får se vad det blir till slut. Berättar sen när han bestämt sig.

Nu ska jag ta hand om min slitna kropp lite innan jag ska sova gott (hoppas jag). I morgon väntar äventyr för Turbo igen....
Kram på er alla ♥

1 kommentar:

Nina sa...

Jahaja... Så fick man bli en nyfiken strut igen då. Hm!

Lycka till med alla projekt, hursomhelst :)

Puss o kram hela dan!
Nina