onsdag 20 juli 2011

Skrämt upp vårdpersonal

Mannen och sonen kom iväg till stan i morse för att ta sig till röntgen. Fick ett glatt sms från mannen där han meddelade att det gått snabbare än kvickt! De var färdiga innan klockslaget egentligen var inne för besöket. Men mannen visste inte att under tiden som de var på väg dit så hade jag ringt och pushat personalen till att ta in sonen utan vidare väntetid - alla skulle liksom tjäna på att det gick så smärtfritt som möjligt. Tydligen hade jag skrämt upp personalen så pass att de gjorde som jag bett dem göra ☺☻☺ Härligt när folk lyssnar och gör som man säger ;)!


Och jag då, vad gjorde jag när jag fick en fri förmiddag?? Jo, jag åkte till jobbet! Tyvärr finns det jobbsaker man måste sköta även om det är semester. Bäst att sköta betalningar....viss bokföring.... se till så skattemyndigheten får sina uppgifter och pengar på utsatt tid.... andra instanser har också sina speciella datum....ev. ordrar måste orderbekräftas m m. Men det är ändå inte som när jobbet är i full gång. Nu räcker det att jag håller efter det ett par förmiddagar/vecka.



Mannen och vännen är på speedway i kväll också - gårdagens tävling regnade bort, så de kom hem lagom besvikna efter ett par timmar igår. Man hade hoppats in i det längsta att det skulle torka så man kunde köra loppen, men tyvärr. Så det var bara för dem att åka ikväll igen ☺

Nu har jag packat korttidsväskan, dags för sonen i morgon förmiddag att äntra det stället igen. Lite tätt, som sagt var, men det kan inte hjälpas. Nu ska jag plocka vidare här hemma, det finns alltid att göra.....

Och du Lena - den som lever får se......jaa så är det  ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Morrr....hmm...
Inte nog med att du srkämmer upp vårdpersonalen till den milda grad att de står i givakt, ska du hålla på att retas också????? Nää, jag vet inte om jag törs läsa här längre *skrattar gott*
Jag skojjar bara, så lätt blir du inte av med mig som läsare, men det är ju bra att du lyckas nå fram med budskapet!
Det underlättar såklart massor för sonen.
Då blir det en ledig helg igen, skönt och hoppas att ni ska göra nåt roligt!
Fina bilder, som ALLTID...den med kärran gillas skarpt.
Kram på dig Bella-puttersmälla ;)
Lenafena

ann sa...

Vad skönt att röntgen besöket gick bra.Du gjorde helt rätt som prata med personalen innan och vad bra att de lyssna på dig.Tråkigt att du måste jobba på din lediga förmiddag.Har du eget företag eller varför måste du jobba på din semester?Kramar från Åland.