tisdag 19 juli 2011

"Semester"dagar

Jaha, vad händer här då?? Ja, inte mycket, kan jag nog säga och det är väl lika så bra det när det är "semester" i diagnoslandet....
Dagarna går en i taget här och vi har inga speciella saker planerade nu när vi är hemma alla tre. Idag har det inte hänt mycket - jag har tvättat, mannen har klippt gräset och vi har turats om med att assistera sonen. Det är ju ändå skönt att vi är två om det!

På förmiddagen ringde en vän till oss och frågade om mannen ville följa med på speedway ikväll - och det ville han förstås! Så där är de nu och jag hoppas inte att det regnar på dem för här hos oss har det regnat.
Jag och sonen gjorde lite eget mys i vår ensamhet. Har ätit lite gott och har sett halva "Herbie"-filmen.


Men det är sällan sonen orkar med en hel film utan paus, så just nu har vi en liten paus mitt i filmen. Men han har skrattat och tyckt den varit väldigt rolig ☺

Framöver nu blir det väldigt intensivt med korttids för sonens del. Tyvärr har det klumpat sig väldigt tätt då vi behövde vara lite barnlediga, det är ju inte allt man kan styra över. Så det får bli så här och hoppas att det kommer att gå väl för alla inblandade och att sonen ska orka med det. Det är nu vi utnyttjar en del av våra sparade dygn.... väldigt bra att kunna göra så!

Men vi är inte riktigt där än, i morgon väntar en tid för en specialröntgen för sonen på förmiddagen. Mannen erbjöd sig att åka med sonen dit och jag är glad över att slippa den utflykten. Hittills har jag klarat att ensam ta sonen till tandläkaren och vissa andra saker men det är alltid en pärs och därför är det skönt att vi har semester nu så mannen kan ta denna tid. Får väl hoppas att det går bra.



Nu börjar det också dra ihop sig till en rolig sak som händer hos oss om en så där 4-5 veckor. Äntligen ser det ut att ha löst sig så det blir som vi väntat på väldigt länge nu! Mer om det sen. Vi måste också förbereda sonen på det. Även om han vetat om detta länge så är det ändå en ny grej, trots att han tycker det ska bli roligt så är det ändå en omställning som med alla förändringar och allt som är nytt i vardagen.....

Ha det gott alla ni som tar er tid att titta in här i semestertider ♥

Just det ja.... någon undrade ju vem som vann i snooker som jag skrev om i förra inlägget?? Jo, det blev oavgjort 1-1 :)  Striden går väl vidare vid nästa tillfälle antar jag....;)
 

3 kommentarer:

Anonym sa...

Aj då, då blev det ingen som vann med andra ord. Jag kan tro att de är sugna på en returmatch!
Skönt att det inte händer så mycket hos er, men ändå har du nåt på lut för att göra oss nyfikna. Jag gissar på att ni ska skaffa hund, eller så är det nåt bra med skolan på gång ;)
Nåja, den som lever får se!!!
Fotot, så otroligt spegelblankt vatten. Det är nästan så man kan tro att du vänt det upp och ner till och med. Otroligt läckert!
Skönt att slippa vara med på röntgen, men jag hoppas att det inte är något alltför allvarligt???
Stor lugn kram, och vad ska madam hitta på för kul när son & far är till sjukhuset då måntro?
Hursom helst får du ha det gott vännen min//Lena

Annelie L sa...

Tittar bara in som hastigast och ger dig en liten kram. Kramkram.

ann sa...

Vad bra att mannen kan ta röntgen tiden med sonen,hoppas det går bra och att det inte är något allvarligt.Ni har det bra som kan utnyttja korttids så,även fast det blev tätt på.Väntar med spänning på vad som väntas ske om 4-5 veckor,jag tror som Lena.Kramar från Åland.