måndag 16 maj 2011

Går rullgardinen ner i morgon, eller....?

Idag har jag iaf kommit ihåg att ge grabben medicin på morgonen! Att ha honom omedicinerad.... nej, det står man inte ut med länge.... hur det ser ut är obeskrivbart, det måste upplevas. Kan säga så mycket iaf att det blir inte många rätt....;) Så vi i vår familj är väldigt glada för att det finns medicin att ta till när det verkligen behövs, även om jag var fruktansvärt mycket emot sån här tung medicin från början.

Idag har det varit en sån där dag som de flesta föräldrar inte gillar - både skola och fritids/dagis är stängt! Det händer några gånger/år och är alltid lika opopulärt... Vi löser det med att vi går i skift, jag och mannen. Sen tog vi  hit N (eftersom det är måndag) lite tidigare än vanligt så han fick ett lite längre pass.



Nu på kvällen är det lugnt, sonen är så nöjd när han fått rå om N alldeles för sig själv ett tag.
Sonen var så rolig igår när han reflekterade lite över korttids. Ibland blänker han till med sina kommentarer och funderingar. Han sa att förr ville han aldrig vara på korttids - nu vill han vara där varje helg! Tänk vad tiderna kan förändras! Och det är så roligt när han talar om med ord vad han tänker, tycker och känner.



Idag har jag fått reda på ett till namn på en elev som är tilltänkt att gå på den nya resursskolan. Inte helt bekräftat, men så pass att vi kan använda oss av det när vi presenterar läget för sonen. Eller.... vi och vi..... det blir ju assistenten i skolan som tagit på sig den uppgiften. Håll tummarna alla läsare nu för att det här ska gå vägen och falla väl ut hos sonen. Alla hans drömmar om högstadiet kommer att raseras.... men förhoppningsvis kan han ändå se det positiva i det hela. Seriesamtalet kommer att vinklas så bara positiva saker tas fram, inte några negativa aspekter.

Bäst att ladda inför imorgon eftermiddag då. Jag ska nog ladda genom att ta en ledig dag och passa på att röja lite i ett förråd som är mycket välbehövligt... Tror inte jag ska jobba nånting i morgon... tror ni jag lyckas med det??  Kram på er alla!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Här är det byte av färg IGEN.. måndagsgrönt?
-ja, ibland kommer de mest underbara kommentarer och funderingar från de små liven. Eller din somn är ju inte liten, men ändå. jaa du det kan ju vara lugnast att du är pigg och alert imorgon för säkerhets skull. Nog ska jag hålla tummarna allt för er och hoppas att det går bra trots allt.
Har du också skaffat close-up filter till kameran som Nina? Fina små myggor iallafall ;)
KRamar om och jag ska tänka på dig/er imorgon eftrmiddag. //Lena

Nina sa...

Men vilken dålig planering att ha både skolan och fritids stängt samtidigt! Det skulle dom väl kunna lösa på ett smartare sätt, tycker man..

Coola foton du har fått till :)

Lycka till med allt nu! *tummar hållna*
Kram Nina!